//
کدخبر: ۲۲۴۴۶۶ //

اقدام ناشایست؛ پلمپ هیأت ورزش‌های همگانی کرمانشاه!

پلمپ هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه در روز فرهنگ عمومی؛ اقدامی ناشایست که از سوی اداره ورزش و چوانان کرمانشاه اتفاق افتاد.

اقدام ناشایست؛ پلمپ هیأت ورزش‌های همگانی کرمانشاه!
به گزارش فرتاک نیوز،

دفتر هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه ساعت 7/30 دقیقه صبح دیروز  سه‌شنبه 14 آبان 1398 در روز فرهنگ عمومی به علت نامشخص از سوی اداره ورزش و جوانان پلمپ شده است.

این دفتر در حالی پلمپ شد که حدود دو ماه قبل از طرف اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه، به عنوان هیأت نمونه استان و مورد تقدیر قرار گرفته است.

حال سوال این است که چه اتفاق مهمی در این دو ماه افتاده است که به یکباره درب این هیأت پلمپ می‌شود؟! این که اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه علت آن را بازنشستگی ریاست این هیأت اعلام کرده است، دلیل قانع کننده‌ای نمی‌باشد، چرا که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده هر بازنشسته‌ای تا پایان دوران ریاست چهار ساله‌اش در هیأت‌های ورزشی استان‌ها بر مسند خود باقی بماند و بعداز آن حق شرکت ندارد. ضمن این که سایر بازنشتسگان هیأت‌های ورزشی استان کرمانشاه هنوز به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و این سیاست یک بام و دو هوا از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه منطقی نبوده و جای سوال دارد!

آقای صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نشست خبری با رسانه‌های موافق و همراه با خودش که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در دفتر کارش تشکیل شده بود، علت برکناری  عبدالعلی شاملی رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه را کاملاً قانونی و بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر فدراسیون‌های ورزشی دانسته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عزل رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه و حواشی پیش آمده چنین گفته است: طبق بررسی به عمل آمده کارشناسان این اداره کل و همچنین فدراسیون ورزش‌های همگانی عملکرد این هیأت در سال‌های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفت که متاسفانه ضعف‌های فراوانی در این باره دیده شد و تصمیم بر این شده تا جابه‌جایی‌های در این هیأت انجام گیرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرده که بررسی شاخص‌های کیفی نشان می‌دهد که عملکرد هیأت همگانی در بین هیأت‌های ورزشی استان کرمانشاه ضعیف بود هر چند در بحث بیمه‌های ورزشی از هیأت ورزش همگانی تقدیر بعمل آمده است ولی در بحث قهرمانی و پیشرفت این هیئت ضعف‌های فراوانی دیده شد که بنا به پیشنهاد سرپرست فدراسیون و مدیریت ورزش استان کرمانشاه این عزل صورت گرفته است.

در حالی که طبق ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی این برکناری خلاف قانون و این اساسنامه فدارسیون ورزش‌هاست. هر عزل و نصبی که بایستی مجمع عمومی با موافق رئیس فدراسیون با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان آن استان تشکیل شود و با حفظ حرمت رئیس هیأت اقدام انجام گیرد.

 در حالی آقای صابر رحیمی مدیرکل اداره ورش و جوانان استان کرمانشاه طی نامه‌ای در مورخ سوم مهر 1398 به شماره 2917/ 20/ 217/ 98 آقای عبدالعلی شاملی را به عنوان مشاور ورزش‌های همگانی خود منصوب می‌کند.

photo_2019-11-06_15-55-32

با توجه به شرایط موجود و از آن جایی که نباید این اقدام در بین دیگر هیأت‌ها نهادینه و دوباره تکرار شود؛ از مهندس بازوند استاندار ورزش دوست کرمانشاه، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اداره بازرسی و نظارت استان، دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه و سایر نهادهای ذی‌ربط خواستاریم که هر چه زودتر این هتک حرمت‌ها و موضوع پلمپ درب هیأت ورزشی‌های همگانی را مورد رسیدگی قرار دهند .

باید قبول کنیم که این بی‌حرمتی‌ها در شأن جامعه ورزش کرمانشاه نبوده و نباید دستمزد یک پیشکسوت ورزشی که ده‌ها سال متمادی بدون هیچ‌گونه چشمداشت مالی و با سلامت کامل به جوانان این مرز و بوم خدمت کرده این چنین داده شود، پس برای حفظ حرمت بزرگان و موسپیدان ورزش، از هم اکنون باید مانع این گونه رفتارها بود و گرنه نباید توقعی از ورزشکاران جوان داشت که رعایت اخلاق و حرمت پیش‌کسوتان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان