//
کدخبر: ۲۱۲۵۹۴ //

پاسخگو ضعف عملکرد و مدیریت در ورزش و جوانان استان کرمانشاه کیست؟!

ورزش کرمانشاه با ضعف مدیریت دچار شده و سئوالاتی هم در مورد ورزش استان بی‌پاسخ مانده که در یادداشت‌های بعدی به آن می‌پردازیم و طرح سئوال خواهیم کرد، که امیدواریم پاسخ‌های قانع کنند‌ای از سوی اداره ورزش و جوانان به آنها داده شود.

پاسخگو ضعف عملکرد و مدیریت در ورزش و جوانان استان کرمانشاه کیست؟!

متاسفانه قریب به 16ماهی است وزارت ورزش و جوانان که مدیریت ورزش و جوانان استان کرمانشاه در دست فردی سپرده است که برخلاف این که به عنوان موتور متحرکه جامعه و ورزش ابزار تقویت قدرت جوانی جوانان استان کرمانشاه باشد هنوز بعداز این مدت اداره ورزش استان کرمانشاه تنها یک معاونتش حکم صادر شده و پس این همه مدت سه معاونت دیگرش در بلاتکلیفی به سر می‌برد چه کسی باید پاسخگو باشد؟!

مدیری که پس از این همه مدت نتوانسته بازوها (معاونت)‌های خودش را انتخاب کند که هنوز هم این معاونت‌ها به صورت سرپرستی اداره می‌شوند و این جدای از اینکه مدیرت ورزش و جوانان استان کرمانشاه نه تنها مواضع سیاسی شفاف و مشخص نداشته و ندارد و حتی از نظر توان مدیریتی بخش‌های مختلف ورزش استان کرمانشاه را با سو مدیریت و بی‌تدبیری به‌ورطه ناکامی در رقابت‌های مختلف منطقه‌ای، ملی و حتی برخی از رشته‌های ورزشی در عمل هم به بی‌راهه کشانده است. در حوزه جوانان هم در سایه مدیریت غیرعلمی و ناکارآمدش اقدامی شکل نگرفته که حتی بتوان آن را مورد نقد و یا ارزیابی قرار داد.

هر چند آقای فتاحیان هم در این شش ماه اخیر در بخش جوانان زحمت کشیده و تلاش فراوانی نموده، ولی خود مدیرت باعث این بی‌نظمی و بی‌تدبیری شده است در بخش اداری و مالی هم این وضعیت نابسامان وجود دارد این مدیریت ورزش و جوانان استان کرمانشاه برخلاف اینکه با شعار هم‌اندیشی‌ و هم‌گرایی در سخرانی‌هاش در همایش‌ها گفته است، اما با استراتژی اختلاف افکنی سعی در ادامه مدیریتش در این اداره کل را دارد.

وزیر ورزش وعده داده که عملکرد مدیران استانی‌اش را ارزیابی نماید و افراد ضعیف را کنار بزند؛ مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه که پیشتر برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی، یارگیری رسانه‌ای را در دستور کار داشت این بار هم که انگار عزم وزیر را برای ارزیابی عملکردش جدی یافته، ترجیح داده با هزینه از اعتبار استاندار، شیوه فرار به جلو را برای سدکردن راه یک ارزیابی منصفانه برگزیند.

باید به روز سفر «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه نیز اشاره کنیم که وزیر ورزش و جوانان گفتند که: «نظام ارزیابی مدیرکل‌های استانی را هر سه ماه یکبار برگزار می‌کنیم و در صورتی که مدیری ضعیف باشد او را کنار خواهیم زد».

اگر قرار باشد این وعده وزیر عملی شود، بعید نیست مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه که کارنامه قابل دفاعی ندارد از سمتش کنار زده شود و همین موضوع هم می‌تواند دلیلی کافی باشد تا این مدیر، تلاش برای ماندن در سمتش را مضاعف کند.

یکی از رویکردهای مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه برای ماندن در پستی که سپردنش به وی با اما و اگرهای فراوانی همراه بود یارگیری در میان رسانه‌های استان بود؛ روشی که تا حدی جواب هم داد و توانست از برجسته شدن نقاط ضعف عملکرد ایشان و احیاناً، انعکاس آنها به وزرای ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید ممانعت کند.

مگر می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه مدعی «رشد چند درصدی» فعالیت حوزه جوانان در کرمانشاه طی یک‌سال مشخص شود و هیچ رسانه‌ای در این باره خواستار شفاف‌‌سازی و ارائه آمار مستند و قابل راستی‌آزمایی نشود؟! ادعای چنین رشدی چگونه می‌تواند به آسانی قابل پذیرش باشد وقتی در کل مجموعه همکاران اداره کلی نتوان فردی را یافت که صلاحیت هدایت امور معاونت فرهنگی این مجموعه را داشته باشد؟

نگاهی به اخبار برخی از رسانه‌های کرمانشاه ـ که به زعم خود می‌خواهند چنین به مردم القا کنند که منتقد عملکرد دولت هستند ـ در روز سفر وزیر ورزش و جوانان به استان کرمانشاه و مقایسه آن با اخبار منعکس شده توسط آنها در زمان سفر دیگر وزرا، برای اهل‌نظر گویاست؛ انتقادهای نابجا و ناحق از برخی وزرای دولت در زمان سفر به کرمانشاه و زبان در کام گرفتن در روز سفر وزیر ورزش!

اما این همه ماجرا نیست! مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه که به زعم خود، راه ماندگاری در صندلی هدایت حوزه ورزش و جوانان استان را پیدا کرده در سخنرانی روز سفر وزیر، که می‌تواند نوعی فرار به جلو برای در امان ماندن از تبعات ارزیابی عملکرد احتمالی توسط وزارت ورزش و جوانان باشد، در لفافه، از اعتبار استاندار کرمانشاه برای ماندگاری خود هزینه کرده است.

وی در بخشی از سخنانش تلاش کرده غالب ناکامی‌های حوزه ورزش و جوانان کرمانشاه در گذشته را ناشی از تغییر گاه و بیگاه مدیران سابق این دستگاه جا بزند و ایضاً به‌گونه‌ای سخن گفته که برداشت مخاطب(بخوانید وزیر ورزش و جوانان) اصرار استاندار کرمانشاه بر ماندن وی در پستش باشد!

مدیرکل فعلی ورزش و جوانان کرمانشاه نزدیک 16 ماه مدیر این دستگاه بوده و کارنامه وی در این مدت باید ارزیابی شود و تلاش احتمالی این مدیر برای فرار از پاسخگویی درباره عملکردش هیچ توجیهی ندارد.

و اگر ملاک برای ادامه کار یک مدیرکل استانی در دولت دوازدهم، کسب رضایت استاندار باشد، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد این مدیر در مواردی دستورات استاندار کرمانشاه را نادیده گرفته است... بماند.

اما درباره آنچه در چهل و چندماه گذشته در اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه گذشته گفتنی فراوان است و این رسانه در راستای کمک به حل مشکلات ورزشکاران و جوانان استان وظیفه خود می‌داند در زمان مناسب ناگفته‌هایی را درباره آنچه در این سال‌ها در این اداره کل گذشته بازگو کند و این قصه سر دراز دارد...  و کوتاه سخن اینکه نتیجه این بی‌تدبیری‌ها به اختلافات و درگیری‌ها را باید جامعه ورزش استان کرمانشاه و جوانان این مرز و بوم تاوان آن را بپردازند و باید بازرسی وزارت ورزش و جوانان در این باره ورود نموده است، حال با این تفاسیر از استاندار محترم و وزارت خانه و همه تصمیم‌گیرندگان و مؤثرین انتظار می‌رود برای نجات ورزش و جوانان استان کرمانشاه تدبیری اندیشیده و با جایگزین نمودن فردی از جنس جوانان و ورزش و مدیری کارآمد از حامیان دولت تدبیر و امید بر سکان مدیریتی این سازمان مهم و تأثیرگذار انتخاب و منصوب شود تا ورزش و جوانان استان کرمانشاه جان دوباره‌ای به خود گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان