//
کدخبر: ۱۹۲۶۷۱ //

مربیان،بی‌میل به حضور در تیم امید

وضعیت سرمربی تیم امید هنوز مشخص نشده و در شرایطی که مهمترین زمان برگزاری تمرینات این تیم در حال از دست رفتن است، مسئولان در انتخاب سرمربی با چالش جدی رو به رو شدند.

مربیان،بی‌میل به حضور در تیم امید
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال امید ایران بعد از اتمام رقابت‌های مرحله اول انتخابی المپیک وضعیت نامشخصی دارد و هنوز اردوی جدیدی برگزار نکرده است. در شرایطی که تنها 6 ماه تا شروع رقابت‌های مرحله اصلی انتخابی المپیک در تایلند زمان باقی مانده هنوز تکلیف سرمربی این تیم نا مشخص است و همه چیز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

وقتی بحث جدایی زلاتکو کرانچار از این تیم مطرح شد و مهدی تاج در تاریخ  15 اردیبهشت از قطع همکاری با او خبر داد اعلام کرد یک مربی ایرانی به عنوان جانشین کرانچار انتخاب می‌شود اما تا به امروز تیم امید همچنان اندر خم یک کوچه به سر می‌برد.

در هفته‌های اخیر نام مربیان متعددی برای نشستن روی نیمکت تیم امید مطرح شده اما هنوز مسئولان فدراسیون و تیم امید روی یک گزینه به جمع بندی نرسیدند.

تنها فردی که همه اهالی فوتبال روی حضور او اتفاق نظر داشتند‌ و حتی تاج در یک مصاحبه اعلام کرد او سرمربی جدید تیم امید است یحیی گل محمدی بود که این مربی هم در نهایت ترجیح داد در تیم پدیده بماند و ریسک حضور در تیم امید با وضعیت نا به سامانی که دارد را نپذیرد.

ساعت‌ها و لحظات مثل برق در حال گذشتن هستند و در زمانی که بسیاری از 15 تیم دیگر رقیب ایران در مرحله انتخابی المپیک اردوهای تدارکاتی خود را در کشورهای مختلف آغاز کردند هنوز بزرگترین دغدغه مسئولان فوتبال ایران انتخاب سرمربی است.

در راستای انتخاب سرمربی جدید چند مشکل وجود دارد. ابتدا اینکه فدراسیون فوتبال منابع مالی کافی ندارد و دست آنها برای انتخاب یک سرمربی خوب خارجی بسته است. موضوعی که به یکی از دلایل قطع همکاری با کرانچار هم تبدیل شد.

همین مشکل باعث شده خیلی از مربیان درجه یک فوتبال ایران ریسک پذیرفتن هدایت تیم امید را نپذیرند و با 3-4 برابر این پول در رده باشگاهی به فعالیت خود ادامه دهند.

از سوی دیگر بسیاری از اهالی فوتبال علاقه‌ای به حضور در تیم امید ندارند. مشکلات مالی، عدم توجه کافی، بازیکن ندادن از سوی باشگاه‌ها، عدم حمایت مناسب از سوی مسئولان فوتبال و ... همه دلایلی است که در این مدت باعث شده مربیانی مثل مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، علیرضا منصوریان، افشین قطبی، خداداد عزیزی و ... به پیشنهادات برای حضور در این تیم جواب رد بدهند.

حسین عبدی هم دیگر مربی بودند که چند روز قبل به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر تیم امید مطرح شد اما حضور او هم به دلیل اینکه کمیته فنی چندان تمایلی به حضورش در ا ین سمت نداشت منتفی به نظر می‌رسد‌.

تمامی این بلاتکلیفی‌ها کار را به جایی رسانده که این روزها اسامی مربیانی که چندان مورد اقبال عمومی نیستند و به نوعی در رده دوم و سوم مربیان فوتبال قرار دارند برای حضور در تیم امید مطرح می‌شود.

در این رابطه کارشناسان نظرهای مختلفی دارند. ابراهیم قاسمپور بازیکن سابق و مربی سرشناس فوتبال ایران نسبت به مطرح شدن نام‌های مختلف برای تیم امید انتقاد دارد. او در همین رابطه به خبرنگار فارس، گفت:‌  اگر به مربیان تیم امید در ادوار مختلف نگاه کنید کمتر پیش آمده افراد بر اساس تخصص و تجربه‌ای که داشتند برای حضور در این تیم انتخاب شده باشند. اکثر مربیان تحمیلی و بر اساس ارتباطات و پارتی بوده است. بیش از 95 درصد مربیان این وضعیت را داشتند. کار بدتر این است که به این مربیان زمان کافی را نمی‌دهند و بعد از اولین ناکامی اقدام به تغییر می‌کنند.  زلاتکو کرانچار بر چه مبنایی انتخاب شد. او در سپاهان نتایج خیلی درخشانی نگرفت. آیا این مربی اصلا تجربه کار در تیم امید و پایه را داشت. افردی که این انتخابات را می‌کنند خیلی فوتبالی نبودند  باز هم می‌گویم خیلی از انتخابات در تیم امید سفارشی بوده و همین مسئله باعث شده این تیم سال‌ها نتیجه نگیرد. اگر به دنبال نتیجه هستیم باید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشیم.

غلامحسین پیروانی دیگر مربی نام آشنای فوتبال ایران در مورد مطرح شدن گزینه‌های مختلف از جمله‌‌ ویسی و ‌ چمنیان نظر متفاوتی دارد. او به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت:‌ ویسی آدم کوچکی نیست. او مربی خوبی است که چند سال قبل با دست خالی توانست استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کند.  البته اگر بستر لازم فراهم نشود هر مربی‌ای در تیم امید دچار مشکل می‌شود. عباس چمنیان هم مربی خوبی است. او در دو دوره با تیم نوجوانان نتایج خوبی گرفت اما در سال آخر سر او را هم بریدند و تیمش نتوانست به موفقیت برسد. مربیان ایرانی می‌توانند موثر باشند. مگر کوردس و کرانچار در تیم امید چه نتایجی گرفتند که مربیان  ایرانی نتوانند نتیجه بگیرند. در تیم امید مهمترین مسئله حمایت است.

زمان به سرعت در حال گذر است و تیم امید وضعیت نا به سامانی دارد. حالا که زمان گرانبهایی از دست رفته و اردوی فیفادی فعلی هم به خاطر عدم معرفی جدید از دست رفته مسئولان نباید عجله کنند و باید با یک انتخاب درست و در حد تیم امید بستر را برای موفقیت فراهم کنند. انتخاب عجولانه و غیر منطقی دومین ضربه را به تیم امید می‌زند. پس مسئولان مربوطه نباید در این مقطع احساسی عمل کنند و با انتخابی غیر منطقی لطمه‌ای دوباره به پیکره تیم امید وارد کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان