//
کدخبر: ۱۹۰۵۰۴ //

لقب قهرمانِ قهرمانان برازنده پرسپولیس است!

از سال ۱۳۴۹ تا به حال ۳۶ دوره لیگ ملی برگزار شده و ۱۳ سال هم در این بین به دلیل جنگ و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، فوتبال ایران تعطیل بود. طی این ۳۶ دوره تنها ۷ تیم به قهرمانی رسیده‌اند.

لقب قهرمانِ قهرمانان برازنده پرسپولیس است!
به گزارش فرتاک نیوز،

هجدهمین دوره لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس پایان یافت و سرخپوشان تهرانی برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر ایران شدند. از سال ۱۳۴۹ تا به حال ۳۶ دوره لیگ ملی برگزار شده و ۱۳ سال هم در این بین به دلیل جنگ و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، فوتبال ایران تعطیل بود. طی این ۳۶ دوره تنها ۷ تیم به قهرمانی رسیده‌اند و باقی تیم‌ها ناکام ماندند.

استقلال اولین قهرمان

فوتبال ایران با لیگ منطقه‌ای آغاز شد. در همان سال اول تاج سابق (استقلال تهران) به قهرمانی رسید و سال دوم و پایانی این رقابت‌ها جام را پرسپولیسی‌ها فتح کردند تا همه چیز بین رقبای دیرینه برابر شود.

فتح تخت جمشید توسط پرسپولیس 

بعد از یک سال وقفه لیگ منطقه‌ای تبدیل به جام تخت جمشید شد و اولین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۳۵۲ به پرسپولیس رسید. پرسپولیسی‌ها با دو قهرمانی و ۳ نایب‌قهرمانی در کسب این جام رکورددار هستند، اما پاس هم دو قهرمانی دارد و به دلیل نایب‌قهرمانی کمتر باید در جایگاه دوم قرار گیرد. یک قهرمانی جام تخت جمشید هم به استقلال رسید.

جام قدس در انحصار استقلال 

بعد از پایان ۸ سال دفاع مقدس و آرام شدن شرایط کشور، لیگ فوتبال ایران با نام جام قدس از سر گرفته شد و در تنها دوره این جام استقلال به قهرمانی رسید تا این جام در انحصار آبی‌پوشان تهرانی بماند.

شروع خوب پاس و پایان رؤیایی پرسپولیس 

بازگشت آزادگان عزیز کشورمان از اسارت به ایران نام لیگ فوتبال ایران را تغییر داد و به احترام آن‌ها جام آزادگان جایگزین جام قدس شد. لیگ آزادگان با دوران اوج پاس تهران همزمان شد و در همان ابتدا این تیم دو قهرمانی را به نام خودش ثبت کرد. پاس آن سال‌ها قهرمان آسیا هم شد، ولی ادامه‌دار نبود و بعد از پاس برای اولین بار نام سایپا به قهرمان‌های ایران اضافه شد. پاس خوب شروع کرد، ولی این پرسپولیس بود که باز هم قهرمانی‌هایش را از سر گرفت و با ۴ قهرمانی در لیگ آزادگان رکورددار شد.

عصر اوج‌گیری شهرستانی‌ها 

فوتبال ایران از سال ۱۳۸۱ به لیگ حرفه‌ای تبدیل شد و با نام جام خلیج‌فارس شروع به کار کرد. فوتبالی که با اوج‌گیری شهرستانی‌ها و خارج شدن جام از پایتخت حرفه‌ای‌تر از همیشه به کارش ادامه می‌داد.

جام خلیج‌فارس هم با قهرمانی پرسپولیس آغاز شد، اما سپاهان همه رکورد‌ها را جابه‌جا کرد و به بهترین تیم لیگ برتر تبدیل شد، اما آمدن برانکو به پرسپولیس، تاج و تخت اصفهانی‌ها را از بین برد و رکورد‌های سپاهان را یکی پس از دیگری زد تا پرسپولیس را به بهترین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل کند. البته پرسپولیس در قهرمانی و نایب‌قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر برابر است و به لطف یک رتبه سومی بیشتر می‌تواند پرافتخارترین تیم لیگ برتر باشد.

پرسپولیس با ۱۲ قهرمانی بهترین تیم جام تخت جمشید، لیگ آزادگان و لیگ خلیج‌فارس است و باید به قرمز‌ها لقب قهرمان قهرمانان را داد.

1

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۵۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان