تاریخ انتشار: 1396/04/30 12:36
کد خبر: 194479

کاراته ایران امپراطور جدید آسیا لقب گرفت

سایت فدراسیون جهانی در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا از تیم ایران به عنوان امپراطور جدید آسیا یاد کرد.
کاراته ایران امپراطور جدید آسیا لقب گرفت

به گزارش فرتاک ورزشی ،جدیدترین سلاطین کاراته آسیا در مسابقات هیجان انگیز آسیایی که در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد تاج گذاری کردند. این مسابقات سرشار از لحظات به یادماندنی و هیجان انگیز کاتا و کومیته بود؛ مسابقاتی که جدیدترین ستاره های کاراته در قاره پهناور آسیا به نمایش گذاشتند.

ایران بر قدرت بلامنازع خود در کاراته مهر تایید زد، چرا که نمایندگان کاراته ایران در صدر جدول مدال آوران، عناوین نخست را از ان خود کردند؛ در راس آن‌ها قهرمان جهان امیر مهدی‌زاده و کومیته تیمی قدرتمند مردان و زنان.

ایران جایگاه ابر قدرت کاراته آسیا را تصاحب کرد و بعد از اتمام مسابقات در آخرین رتبه‌بندی، نمایندگان شایسته ایرانی با کسب بیش‌ترین مدال در مجموع با ٤٢ مدال و ٢٠ مدال طلا اول شدند و ژاپن در مجموع ٣٨ مدال و ١٦ مدال طلا و قزاقستان میزبان در مجموع ٢٧ مدال و ٨ مدال طلا نمایش خیره کننده‌ای در آستانه داشتند.

امیر مهدی‌زاده کاراته کا وزن ۶۰- کیلوگرم نورافکن را برداشته و بعد از برنده شدن‌های پی در پی و کسب عنوان‌های جهانی و قاره‌یی، این‌بار در آستانه به عنوان یکی از ستاره‌های این رویدادها در آمد. مدافع عنوان قهرمانی جهان و یکی از لیدرهای برجسته که در جست‌وجوی کسب مدال طلا در آستانه بود. امیر مهدی‌زاده در کومیته مردان وزن ۶۰ کیلوگرم، ستاره جوان ازبکستان یعنی صدرالدین سایماتوف را در فینال شکست داد تا باردیگر قهرمان آسیا شود.

ایران قدرت خود را با نمایش خیره کننده و پیروزی در همه رده‌ها خصوصا در کومیته تیمی به همگان نشان داد. نمایندگان شایسته ایران در هر دوبخش کومیته تیمی مردان و زنان پیروز شدند تا سلطه خود را بر کاراته آسیا در تمام رده‌های سنی خلق کنند. تیم کومیته مردان عربستان سعودی را شکست داد و طلا گرفت و در طرف دیگر تاتامی تیم زنان ایران تیم کومیته چین تایپه را در فینال شکست داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4doxmw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حسن‌نیا طلا گرفت