//
کدخبر: ۱۸۰۰۵۴ //

نگاهی به چهار پرونده داغ این روزهای فوتبال ایران

با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ برتر فوتبال، بار دیگر بازار حاشیه‌ها رونق گرفته؛ آنچه با توجه به کورس فشرده قهرمانی در این فصل اصلا چیز عجیبی هم نیست.

نگاهی به چهار پرونده داغ این روزهای فوتبال ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

در این میان مخصوصا مسابقات هفته بیست‌وپنجم با اتفاقات بسیار عجیبی همراه بود که قطعا هر کدام تا مدت‌ها سوژه بحث خواهند بود. با هم نیم‌نگاهی به چهار بحث مهم این روزها می‌اندازیم.

غائله تراکتور و فروزان

عصر جمعه در رشت یکی از نتایج عجیب و غیرمنتظره این فصل رقم خورد؛ جایی که تراکتورسازی به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی با حساب ۳ بر یک برابر میزبانش سپیدرود شکست خورد تا شرایط این تیم در کورس فتح جام دشوار شود. چهره اصلی این بازی محسن فروزان بود. گلر تراکتورسازان که در ۷ بازی گذشته حتی یک گل هم نخورده بود و در مسیر شکستن رکورد کلین‌شیت حرکت می‌کرد، کمتر از دو دقیقه بعد از شروع بازی مرتکب اشتباهی وحشتناک شد و توپ را در محوطه شش‌قدم به مهاجم حریف سپرد تا گل اول و کمرشکن بازی ثبت شود. فروزان در ادامه روی گل سوم سپیدرود هم دچار اشتباه شد تا بلافاصله بعد از  بازی  هدف  خشم  هواداران تیم تبریزی شود. ویدئوهای عجیبی منتشر شده از اینکه هواداران تراکتور در مقابل هتل محل اقامت تیم‌شان در رشت با فروزان درگیری لفظی پیدا کرده‌اند و او را متهم می‌کنند که عمدا و به‌خاطر «شرط‌بندی» این گل‌ها را دریافت کرده است. این ادعایی غیرقابل باور است که فورا در  فضای مجازی  هم تکثیر شده.

خشم هواداران تراکتور بابت شکست عجیب تیم‌شان تا فرودگاه تبریز هم ادامه پیدا کرد؛ چنانکه بازیکنان تیم ناچار شدند از خروجی جداگانه‌ای  فرودگاه  را ترک کنند. قربانی اصلی این باخت اما مطابق انتظار محسن فروزان بود. محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه بعد از بازی مصاحبه‌ای آتشین انجام داد و ضمن اعلام خبر اخراج سنگربان تراکتورسازی، به‌شدت از آنچه «مهندسی نتایج» نامید انتقاد کرد. زنوزی که پیش‌تر  سازمان لیگ  و  فدراسیون فوتبال  را به جانبداری از یکی، دو تیم خاص متهم کرده بود، این‌بار هم خواهان ورود کمیته  اخلاق  به اتفاقات اخیر شده است. مطالبی با همین مضمون، حتی در قالب یک بیانیه از سوی مدیرعامل باشگاه هم منتشر شد، اما به‌طور کلی مشخص نیست منظور تراکتوری‌ها از وجود شبهه در روند مسابقات لیگی چیست. آیا آنها مثلا به  سلامت  فروزان شک دارند؟ آیا از داوری‌ها گله‌مند هستند؟ تحلیلش زیاد ساده نیست. شاید باید منتظر گذر زمان باشیم.

شفر ماندگار شد

در دیگر بازی بزرگ این هفته اما استقلال در  اصفهان  توانست با تک‌گل دیرهنگام آیاندا پاتوسی سپاهان را شکست بدهد و به کسب سهمیه آسیایی و شاید حتی قهرمانی در لیگ امیدوار شود. این دومین پیروزی بزرگ  استقلال  ظرف یک هفته گذشته بود. این تیم در سومین بازی  مرحله گروهی لیگ قهرمانان  آسیا هم توانسته بود الهلال را شکست دهد و به  رقابت  برای صعود برگردد. حالا پیروزی مهم در اصفهان که باعث شد استقلال بعد از مدت‌ها بالاتر از سپاهان قرار بگیرد،  شادی  آبی‌ها را کامل کرده و باعث شده آنها به روزهای خوب قبل از دربی  پایتخت  برگردند. ظاهرا این دو پیروزی یک تحول عمیق هم در نگاه مدیران باشگاه به آینده کاری وینفرد شفر به وجود آورده است. درحالی‌که همین چند روز پیش زمزمه‌هایی در مورد احتمال عزل شفر به گوش می‌رسید و بحث بر سر غرامت سال سوم قرارداد او بود، دیروز رئیس هیات‌مدیره استقلال با قطعیت از تداوم همکاری با مربی آلمانی خبر داد. البته هنوز باید منتظر پایان فصل باشیم؛ جایی که ممکن است نتایج استقلال مدیران باشگاه را در اجرای همین تصمیم مصمم‌تر کند یا بار دیگر نظر آنها را تغییر بدهد!

فرهاد- قلعه‌نویی؛ جنگ جدید

به‌طور کلی جنگ داخلی در  خانواده  استقلال تمام نمی‌شود، بلکه از دو نفر به دو نفر دیگر منتقل می‌شود! طی این سال‌ها مدام شاهد تنش‌های کاذبی بوده‌ایم که آرامش استقلال را به هم زده؛ از دوئل مهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی تا جدال جباری و فتح‌الله‌زاده و حتی این اواخر دعوای شفر و خطیر که مدام در رسانه‌ها مطرح بود. حالا اما ظاهرا نوبت دو نفر جدید رسیده است که گریبان هم را بگیرند. روز جمعه و در حاشیه بازی سپاهان و استقلال، رسانه‌ها با فیلم و عکس از برخورد سرد امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی  خبر دادند. صبح دیروز اما فرهاد که به تازگی در کادر فنی استقلال دستیار شده، در کنار عکسی از شادمانی‌اش در اصفهان، جملات تندی را بدون ذکر نام منتشر کرده است.

در پیام مجیدی می‌خوانیم: «تا کی می‌خواهید استقلال جام نیاورد؟ فقط می‌خواهید با شما جام بیاورد؟ هواداران عزیز! تا زمانی که آقایان بیرون استقلال باشند و سربازهای‌شان داخل باشگاه و مواجب‌بگیران‌شان روی سکوها باشند و تیشه به ریشه تیم بزنند، استقلال قهرمان نمی‌شود. تا بعد.» بلافاصله بعد از انتشار این جملات، خیلی‌ها حدس زدند که طعنه فرهاد مجیدی متوجه امیر قلعه‌نویی باشد؛ مردی که همه قهرمانی‌های  لیگ برتر  استقلال به دست او ثبت شده و مشخصاتش با کدهایی که مجیدی داده همخوانی دارد. البته این عادت فرهاد است که از کسی نام نمی‌برد، اما رشته درگیری این دو با هم سر دراز دارد. سال ۹۲ مجیدی بیانیه‌های تندی علیه قلعه‌نویی منتشر کرد و خودش را «شاگرد مکتب حجازی» دانست، اما چند ماه بعد در آغوش خود امیر، فوتبال  را کنار گذاشت! به نظر می‌رسد این درگیری همچنان ادامه داشته باشد.

شوک به سبک کاشانی

برانکو در نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و  سایپا  مدعی شد اگرچه یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، اما قراردادها در فوتبال چندان اهمیتی ندارند. بعد از این مصاحبه، خیلی‌ها نگران شدند که سرمربی موفق پرسپولیس ساز جدایی کوک کرده باشد، اما ظاهرا رئیس هیات‌مدیره باشگاه چنین دغدغه‌ای ندارد و اصلا موضوع برایش مهم نیست! جعفر کاشانی دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر نقش برانکو در موفقیت‌های پرسپولیس را کمرنگ دانست. بخشی از  مصاحبه  جعفرخان را که بازتاب منفی زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی داشته بخوانید: «باشگاه پرسپولیس شخصیتش متکی به فرد نیست؛ به جمع است. شخصیت را قدیمی‌هایی برای پرسپولیس آورده‌اند که خیلی از آنها در  خاک  آرمیده‌اند. با رفتن یا آمدن یک نفر شخصیت پرسپولیس لطمه نمی‌خورد. پرسپولیس باید به روند فرهنگ‌سازی‌اش ادامه بدهد.  پرسپولیس  دو بار قهرمان شده است. آقای برانکو مربی‌اش بوده است. برانکو تیم را قهرمان نکرده است. مجموع مدیریت باشگاه نتیجه‌اش شده است قهرمانی!» این درحالی است که بسیاری از مفسران در تحلیل موفقیت‌های این سالیان پرسپولیس، بسیار بیشتر از این حرف‌ها به نقش کلیدی برانکو اهمیت می‌دهند و جدایی احتمالی او، قطعا شکستی نابخشودنی برای مدیران باشگاه خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان