//
کدخبر: ۱۵۴۲۴۸ //

خداحافظی غیرمنتظره سید جلال از دنیای فوتبال

مدافع باتجربه سرخ‌پوشان قصد دارد در اوج خداحافظی کند.

خداحافظی غیرمنتظره سید جلال از دنیای فوتبال
به گزارش فرتاک نیوز،

هنوز یک ماه از خبر خداحافظی جلال حسینی از فوتبال نگذشته که باید به دوستداران این بازیکن اعلام کنیم کاپیتان پرسپولیس به احتمال فراوان آخر همین فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. سیدجلال حسینی تصمیمش را گرفته و جو تیم پرسپولیس به گونه‌ای است که از الان تا پایان فصل بازیکنان، کادر فنی و هواداران این تیم فرصت دارند این خبر را کم‌کم هضم کنند و با آن کنار بیایند.

سیدجلال که در دومین مقطع حضورش در پرسپولیس دوران فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و اصلا عجیب نیست بگوییم همین حالا او تنها با سه و نیم فصل بازی در این تیم چهره یک کاپیتان واقعی و محبوب را نزد هواداران میلیونی تیمش به دست آورده، اگر محبوب‌ترین بازیکن این تیم نباشد حتما یکی از سه گزینه محبوب این مجموعه به حساب می‌آید.

مطمئن باشید تصمیم سیدجلال حسینی بسیاری از هواداران پرسپولیس را شوکه خواهد کرد چرا که غالب کارشناسان معتقدند او با وجود سن و سال بالایش همچنان می‌تواند بازی کند اما برای خود سیدجلال در اوج کنار رفتن چیزی دیگری است. سیدجلال وقتی از تیم ملی خداحافظی کرد که در اوج دوران فوتبالش بعد از دو قهرمانی متوالی لیگ برتر به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده بود و تا لمس این جام نیز فاصله‌ای نداشت. هر چند کنار رفتن او از تیم ملی برای آنهایی که نگاه کی‌روش به او و حضورش در بازی‌های ملی را دقیق دنبال می‌کردند چندان عجیب نبود اما خبر خداحافظی‌اش از تیم ملی مثل بمب صدا کرد. با این حال بعد از کناره‌گیری از تیم ملی حداقل هواداران پرسپولیس خوشحال بودند که می‌توانند از پتانسیل‌های فنی و مدیریتی این بازیکن درون و بیرون رختکن همچنان بهره‌مند شوند و از نمایش‌های مقتدرانه حسینی لذت ببرند اما وقتی قرار باشد مدافع سختکوش سرخ‌ها را حتی در عرصه رقابت‌های باشگاهی هم نبینیم حتما ابعاد خبر خداحافظی او و تبعاتش گسترده‌تر خواهد بود. یادمان نرفته سیدجلال حسینی خبر خداحافظی‌اش از تیم ملی را زمانی اعلام کرد که دیگر شانسی برای حضور در جام ملت‌های آسیا نداشت. البته که او این تصمیم را مدتی قبل‌تر در مشورت با همسر خود گرفته بود اما منتظر ماند و وقتی از آخرین نگاه کی‌روش ناامید شد خبر خداحافظی‌اش را رسانه‌ای کرد. پس بعید نیست اگر همین حالا تصمیم قطعی‌اش برای کنار گذاشتن فوتبال را گرفته باشد.

سیدجلال حسینی دو ماه دیگر 37 سالگی را پشت سر خواهد گذاشت و خودش خوب می‌داند با وجود تمجیدهای رسانه‌ای و تعریف‌های اهالی فوتبال، ادامه دادن این راه چیز تازه‌ای برایش نخواهد داشت. او به هر آنچه یک بازیکن در قواره فوتبال ایران می‌‌خواسته رسیده و بعد از شش عنوان قهرمانی در لیگ برتر- که شاید به هفت هم برسد- دنبال افتخار ویژه‌تری در عرصه باشگاهی نیست کما اینکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز بعد از حضور در فینال بعید است رغبتی برای شکستن طلسم قهرمانی با پرسپولیس در این رقابت‌ها داشته باشد. او می‌خواهد در اوج دوران فوتبال خود و درست زمانی که همه از نمایش‌های مقتدرانه‌اش در زمین لذت می‌برند از فوتبال خداحافظی کند. سیدجلال حسینی بیش از 15 سال در فوتبال سطح اول باشگاهی ایران حضور داشته و چهار سال بعد از مطرح شدنش به تیم ملی رسیده. شماره 4 سختکوش سرخ‌ها بیش از 12 سال در تمرین، اردو و مسابقات فشرده داخلی و بین‌المللی بوده و از آنجا که سال‌ها با پرسپولیس، سپاهان و سایپا درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان شده زمان زیادی برای خانواده‌اش صرف نکرده است.

حالا دیوار دفاعی پرسپولیسی‌ها قصد خداحافظی دارد و می‌خواهد از این به بعد برای خانواده‌اش باشد. این برای خانواده حسینی بهترین خبر خواهد بود و خودش را هم آسوده می‌کند اما برای پرسپولیس چیزی جز یک شوک دردناک نیست. واقعیت این است که پرسپولیس با رفتن کاپیتانش به یکباره با حفره‌ای بزرگ در خط دفاعی‌اش مواجه خواهد شد. پرسپولیس به لطف حضور سیدجلال در دو فصل گذشته و همین فصل صاحب بهترین خط دفاع بوده و با اتکا به این ویژگی، طی این بازه زمانی بر فوتبال ایران آقایی کرده است. پس وقتی برانکو این خبر را می‌شنود باید از حالا برای خط دفاع تیم فصل بعد خود فکری داشته باشد و البته هیچ بعید نیست از همین نیم فصل برای یافتن جانشین سیدجلال حسینی دنبال مدافع بگردد. هر چند محال است بازیکنی نزدیک به کیفیت کاپیتان فعلی اش پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان