//
کدخبر: ۸۱۲۳۶ //

چرا کاهش تنوع مدارس از حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی شروع شد؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود مدارس استثنایی و عشایر نیاز جامعه است، گفت: آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی عاملی برای ایجاد استرس برای دانش‌آموزان است.

چرا کاهش تنوع مدارس از حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی شروع شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

علی زرافشان در پاسخ به اینکه چرا کاهش تنوع مدارس از حذف مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی شروع شد، گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی 20 نوع مدرسه در کشور وجود دارد؛ در این گزارش بیان شده مردم وجود مدارسی مانند استثنایی و عشایر و شبانه‌روز را می‌پذیرند و اعتقاد دارند وجود آنها نیاز جامعه است بنابراین کسی به وجود این مدارس معترض نیست؛ ولی وجود مدارس استعداد درخشان، نمونه دولتی، شاهد، ایثارگران و.. به معنای تنوع مدارس است.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: پذیرش دانش‌آموزان در مدارس شاهد و ایثارگران با برگزاری آزمون انجام نمی‌گیردبه همین دلیل استرسی ندارند؛ دانش‌آموزان در مدارس شاهد از خانواده‌های ایثارگر بر مبنای امتیازات ایثارگری ثبت‌نام می‌شوند و هیچ‌گونه آزمون و مقایسه‌ای در این مدارس وجود ندارد؛ ظرفیت خالی مدارس شاهد معمولا از بین خانواده‌های فرهنگیان انتخاب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه دلیل اصلی حذف مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی برگزاری آزمون‌های ورودی است، ادامه داد: این آزمون‌ها استرس بسیاری برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند درحالی که مدارس شاهد و ایثارگر آزمون ورودی ندارند و به همین دلیل استرس و اضطرابی برای دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کنند.

 

زرافشان خاطر نشان کرد: آزمون ورودی مدارس سمپاد باعث شده که ابتدایی از کارآیی خود خارج شود و نتواند بُعد تربیتی، شادی، نشاط و آموزش مهارت‌های زندگی را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخی از پیش‌دبستانی‌ها برای بچه‌ها تست‌های چهارگزینه تهیه کرده‌اند، گفت: این کودکان چه زمانی می‌توانند از زندگی خود لذت ببرند؛ هدف در ابتدایی تربیت دانشمند نیست بلکه پرورش انسان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: شبکه علمی ثریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۲۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان