//
کدخبر: ۸۱۱۶۴ //

نحوه ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز/ اعلام سامانه "درمان‌یاب" وزارت بهداشت

رییس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷ را تشریح کرد.

نحوه ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز/ اعلام سامانه "درمان‌یاب" وزارت بهداشت
به گزارش فرتاک نیوز،

درباره نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷، گفت: در کنار ارائه خدمات اورژانس و شبانه‌روزی که در حوزه پزشکی در تعطیلات نوروز ارائه می‌شود، خدمات دندانپزشکی هم در مراکز مشخصی توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه خواهد شد. مکان این مراکز نیز از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر به مردم اعلام می‌شود و می‌توانند در صورت نیاز به خدمات اورژانسی دندانپزشکی، به این مراکز مراجعه کنند.

 

وی افزود: بر همین اساس تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید برای نوروز یک مرکز دندانپزشکی را در سطح شهر مشخص و به مردم اعلام کنند. البته عمدتا این مراکز در حاشیه بیمارستان‌ها یا داخل بیمارستان‌ها است. بنابراین این مراکز در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها برقرارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از مراکز استان هم موظفند، برای تعطیلات نوروز مرکز دندانپزشکی داشته باشند.

 

صادقی با بیان اینکه در این ایام ۶۳ دانشگاه و دانشکده سطح کشور موظفند یک مرکز اورژانس ارائه خدمات دندانپزشکی آماده کنند و آدرس، نوع خدمات و ساعت فعالیتش را مشخص و به مردم اعلام کنند، افزود: ساعات فعالیت آنها طی دستورالعملی مشخص شده است. بر این اساس یکسری ضوابط مشخص کشوری درباره نحوه فعالیت آنها برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده و طبق آن عمل می‌شود. بنابراین ساعت ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز از هشت صبح تا هشت شب است تا در زمان تعطیلی مراکز خصوصی، مردم بتوانند از آنها استفاده کنند. در روزهای تعطیل هم این مراکز به طور کامل فعالیت دارند.  

 

رییس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به سامانه درمان‌یاب معاونت درمان برای یافتن نزدیک‌ترین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز تصویربرداری، داروخانه‌ها و... که از دو سال گذشته ایجاد شده، گفت: این سامانه به صورت سایت و اپلیکیشن موبایلی موجود است و قرار است برای نوروز یک مکان‌یاب روی آن نصب کنیم تا هر فرد، در هر کجا که بود، بتواند نزدیک‌ترین کلینیک، بیمارستان، تصویربرداری، مرکز دندانپزشکی و داروخانه را به همراه شماره تلفن و آدرس آن ببینند و در صورت نیاز به آنجا مراجعه کنند.

 

صادقی افزود: بنابراین اداره دندانپزشکی معاونت درمان هم در حال مشخص کردن مراکز دندانپزشکی و نشاندن آنها بر روی این سامانه است و دستورالعمل آن را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر کرده‌ایم. تاکنون هم حدود شش دانشگاه مراکزشان را به ما اعلام کرده‌اند تا روی سامانه بنشیند. بنابراین این اقدام جزو تکالیف دانشگاه‌هاست و باید انجام شود. خوشبختانه از سال گذشته خدمات دندانپزشکی هم وارد ستادهای درمان نوروزی شده و ستادهای درمانی دانشگاه‌ها موظفند مراکز اورژانسی و شبانه‌روزی دندانپزشکی را یا به تنهایی یا با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کرده و فعال نگه دارند تا مردم بتوانند از آنها برای دریافت خدمات‌شان استفاده کنند.

57652945

 لینک سامانه درمان‌یاب وزارت بهداشت در ذیل می‌آید و می‌توانید با کلیک بر روی آن و نصب "نرم افزار موبایل اطلاعات موسسات درمانی کشور" از مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت در تعطیلات نوروز آگاه شوید:

http://darmanyab.behdasht.gov.ir/

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان