//
کدخبر: ۸۰۸۳۳ //

اعلام زمان فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در نوروز

عبدوس با بیان اینکه داروخانه‌های جمعیت هلال احمر از یکم تا چهارم و از نهم تا ۱۲ فروردین از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ باز هستند، ساعت کار این داروخانه‌ها را در روز‌های دیگر تعطیلات نورزوی ۸ تا ۱۶ اعلام کرد.

 اعلام زمان فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

  مهدی عبدوس مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر و تاثیر آن روی کالا‌های وارداتی و مورد نیاز مردم اشاره و اظهار کرد: علی رغم همه مشکلاتی که برای تامین دارو پیش روی جمعیت هلال احمر وجود دارد، تاکنون هیچ دارویی افزایش قیمت نداشته است و مردم بدون نگرانی می‌توانند دارو‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

وی همچنین از بیماران پیوندی، شیمی درمانی، دیابتی، روماتولوژی و ام اس که پیوسته از دارو‌های خاص استفاده می‌کنند، خواست برای تامین دارو‌های مورد نیاز خود در تعطیلات نوروز از هم اکنون خریداری کنند.

 

عبدوس دریافت تاییدیه نسخه از سازمان‌های بیمه گر را برای تحویل دارو‌های کمیاب و گرانقیمت ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه شعبه‌های تحت پوشش این سازمان‌ها در تعطیلات نوروزی فعال نیستند، داروخانه‌های هلال احمر موظف شده‌اند با درنظر گرفتن شرایط اورژانسی بیماران، دارو‌های مورد نیاز آنان را بدون دریافت تائیدیه تامین کنند.

 

وی با بیان اینکه داروخانه‌های جمعیت هلال احمر از یکم تا چهارم و از نهم تا ۱۲ فروردین از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ باز هستند، ساعت کار این داروخانه‌ها را در روز‌های دیگر تعطیلات نورزوی ۸ تا ۱۶ اعلام کرد.

 

عبدوس مهمترین مشکل پیش روی جمعیت هلال احمر را تامین دارو‌های تک نسخه‌ای که در فارماکوپه ایران وجود ندارد، دانست و گفت: براساس لایحه‌ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، هیچ یک از پزشکان نمی‌توانند این دارو‌ها را تجویز کنند.

 

وی از اینکه هیچ کس نمی‌تواند متولی واردات این نوع دارو‌ها باشد ابراز تاسف کرد و افزود: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند در مسیر قانون بخشی از نیاز مردم را از طریق مرکز داروی کیش هلال احمر تامین کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان