//
کدخبر: ۴۶۱۲۴ //

مهمترین اقدامات قالیباف در شهرداری تهران

مهندس علیرضا جاوید، معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران عملکرد شهرداری تهران را به صورت مختصر و گذرا با توجه به برنامه پنج ساله اول از سال (88 تا 92) مورد بررسی قرار داده است.

مهمترین اقدامات قالیباف در شهرداری تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

  علیرضا جاوید معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران درخصوص عمده فعالیت های مدیریت شهری در دوران دکتر قالیباف با اشاره به برخی طرح ها که از سال 88 تا 92 به بهره برداری رسیده است گفت: از مهمترین برنامه های مورد نظر مدیریت شهری طی سالهای یاد شده می توان به بهبود وضعیت شبکه های ارتباطی و نظام حمل و نقل و ترافیک، حفاظت از محیط زیست، ایمن سازی در برابر سوانح طبیعی از قبیل سیل و زلزله، تامین آب مورد نیاز و توسعه و تجهیز شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب تهران و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها، بهبود و ارتقای وضعیت و ساماندهی کالبدی شهر تهران، ارتقای کیفیت کارایی محیط شهری و توسعه فضاهای سبز؛ عمومی، تفرجگاهی و گردشگری اشاره کرد.

 

وی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت ها و شبکه بزرگراهی برای بهبود وضعیت شبکه ارتباطی و نظام حمل و نقل افزود: تکمیل شبکه بزرگراهی مصوب با تاکید بر تسهیل و ساماندهی ارتباط محلات، پروژه زیرگذر جوادیه ( طرح عمرانی مکمل پروژه جوادیه ) درراستای رفع مشکلات تردد محلی، احداث بزرگراه طبقاتی یادگار امام (ره) به صورت زیر سطحی و بزرگراه امام علی (ع) به مرحله احداث و بهره برداری رسید. همچنین توسعه و پارکینگ های عمومی با هدف توسعه پارکینگ عمومی و نیز کاهش سفر خودرو شخصی در حوزه میانی شهر، پارکینگ زیرسطحی نیایش نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی درادامه یادآور شد: امکان سنجی و توسعه فضاهای زیر سطحی شهر، احداث تونل نیایش، احداث تونل امیر کبیر، تونل رسالت، تونل توحید، شهدای غزه و آرش و اسفندیار و انتقال پایانه ها به مبادی ورودی شهر و احداث پایانه جدید شرق نیز از مجموعه فعالیتهای عمرانی شهرداری تهران در دوره کاری آقای قالیباف است.

 

جاوید درخصوص اهمیت تبدیل تهران به شهری ایمن، دانش پایه و هوشمند با تامین زیرساخت ها و ارتباطات لازم تصریح کرد: استقرار نظام هدایت وکنترل کیفیت بر فعالیتهای عمرانی و ساخت و سازهای شهری، تبیین نظام فنی و اجرایی شهر تهران از طریق تدوین اسناد مرتبط، به کار گیری فناوریهای نوین در ساخت وسازهای عمرانی، احداث پل طبقاتی صدر و دانش محوری در حوزه فنی وعمرانی شهری مورد توجه مدیریت شهری قرار داشت و یکایک بندهای یاد شده مورد اهتمام مدیریت شهری واقع شد.

 

جاوید درباره اهمیت حفاظت از میراث طبیعی شهر و توسعه فضاهای سبز، عمومی، تفرجگاهی و گردشگری خاطرنشان کرد: حفاظت و ساماندهی جریان های طبیعی آب (مسیل ها ، رودهای فصلی و آبراه های مهم ) در محدوده شهر و ایجاد فضاهای تفرجی جذاب و با طراوات در حاشیه جریان های سطحی آب شهر، بهره برداری از قابلیتهای فضای سبز برای ایجاد فضای مناسب تفرج، گذران اوقات فراغت، ورزش و بازی، پذیرایی و گردشگری، احداث دریاچه شهدای خلیج فارس، احداث بوستان های نهج البلاغه، جوانمردان ساسان و... نیز از اهم فعالیتهای مدیریت شهری در دوران کاری آقای دکتر قالیباف است.

 

جاوید در ادامه با اشاره به ایجاد مراکز خدماتی، اداری و تجاری با عملکرد جهانی به منظور ایجاد فضای لازم برای حضور شرکت های بزرگ، برنامه ساماندهی و توسعه مراکز کار، فعالیت ها و نمایشگاه ها دراین باره گفت: اگرچه غالب احکام برنامه پنج ساله اول به عنوان اولین تجربه در شهرداری تهران به صورت کیفی تصویب و ابلاغ شد لیکن این اقدامات درراستای اجرای احکام برنامه و بدون انحراف در دستور کار بوده است که تکمیل شبکه بزرگراهی و احداث بزرگراه های مختلف اعم از آزاداگان، امام علی، طبقاتی صدر، تونل نیایش، شهید باکری، زین الدین و یادگار امام. تکمیل شبکه مدیریت وجمع آوری آب های سطحی، تامین و افزایش ایمنی در شرایط بحرانی همانند مقاوم سازی پل های سید خندان، همت و چمران از اهم این اقدامات است.

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان