//
کدخبر: ۴۳۶۵۸ //

مازنی: شهردار آینده پایتخت به دنبال پل زدن از بهشت به پاستور نباشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت پرهیز از رویکرد و نگاه سیاسی در شهرداری تهران گفت که شهردار بعدی پایتخت به فکر ایران ۱۴۰۰ نباشد و از تجربه قالیباف استفاده کند.

مازنی: شهردار آینده پایتخت به دنبال پل زدن از بهشت به پاستور نباشد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی اظهار کرد: در انتخابات دوره پنجم شوراهای شهر و روستا منتخبان شورای شهر تهران به صورت یکپارچه و با اختلاف بالا نسبت به سایرین از اصلاح‌طلبان انتخاب شدند و به نوعی مردم به آنها اعتماد کردند و چک سفید امضا به آنها دادند، طبعاً عملکرد اعضای شورا هم به پای کل جریان اصلاحات، جریان اعتدال و اصولگرایان معتدل گذاشته می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به انتظاراتی که ایجاد شده اعضای شورای شهر تهران در کنار لیست ۳۰ نفره نمایندگان مردم تهران در مجلس باید با هماهنگی مسائل شهر تهران را دنبال کنند که در همین راستا نشست هماهنگی برگزار شد و کمیته مشترکی هم شکل گرفت که امیدواریم به همکاری‌های موثری بینجامد و انتظارات مردم را برآورده کند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه شهردار تهران باید یک چهره ملی و مورد قبول و پذیرش ارکان نظام باشد،‌ یاد آور شد: مسائل تهران، مسائل مهم کشور است و اگر شهر تهران خوب مدیریت شود در مجموعه کشور تأثیرگذار خواهد بود. لذا مدیریت شهر تهران نیازمند یک چهره همسو و همدل با مجلس و دولت است تا بتواند حمایت و همدلی قوا را کسب کند و کار را با هماهنگی به پیش ببرد.

 

مازنی با اشاره به سازوکار منتخبان شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار پایتخت تصریح کرد: اقدام اعضای شورا تا الان نشان هوشمندی آنها است که در یک روند دموکراتیک افراد را شناسایی کرده و به صورت مرحله‌ای پیش می‌روند. منتخبان شورا باید از بین گزینه‌ها کسی را انتخاب کنند که انگیزه و سلامت جسمی لازم را داشته باشد و بتواند انتظارات و توقعات مردم را تأمین کند.

 

وی ادامه داد: این نکته مهم در مورد شهردار بعدی پایتخت این است که به فکر ایران ۱۴۰۰ نباشد و از تجربه آقای قالیباف استفاده کند که می‌خواست به تقلید از احمدی نژاد در این فضا وارد شود. اما در مورد احمدی نژاد نتیجه مثبت بود اگرچه عملکرد وی منفی بود. در مورد قالیباف نتیجه منفی بود و ایشان نتوانست از بهشت به پاستور پل بزند.

 

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه شهردار بعدی نباید شهرداری را ابزاری برای رسیدن به مقام بالاتر قرار دهد، اضافه کرد: شهردار باید به فکر حل مشکلات مردم باشد در حال حاضر شهرداری به شدت گرفتار بروکراسی و نظام اجرایی سنگین، تورم نیروی انسانی و... است. لذا شهردار آینده باید ریسک‌پذیر باشد و بتواند مسائل شهر را با اعمال اصلاحتی درون شهرداری به پیش ببرد.

 

مازنی همچنین ادامه داد: شهرداری جایی است که مردم انتظار دارند بتواند در حوزه سلامت اجتماعی، پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی، حل مشکلات زیست محیطی و تأمین نیازهای اولیه مردم فعال باشد اما اگر شهردار پایتخت بخواهد وارد منازعات سیاسی شود در این صورت نمی‌تواند به وظایف و مأموریت‌هایش برسد و خدماتش هم به چشم نمی‌آید.

 

وی در پایان با بیان اینکه شهردار آینده تهران نباید با رویکرد سیاسی به مسائل مربوط به شهرداری نگاه کند، گفت: در دوره شهرداری آقای قالیباف هم کارهای زیادی در شهر تهران انجام شد اما سایه سیاست بر فعالیت‌های اجتماعی شهرداری حاکم بود و همین باعث می‌شد حتی برخی اقدامات مثبت هم مورد تردید قرار گیرد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان