//
کدخبر: ۴۵۰۰۱۷ //
در 11 ماهه سال جاری انجام گرفت؛

مراجعه ۱۴هزار نفر با ادعای منازعه‌ به پزشکی قانونی استان کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در 11 ماهه سال‌جاری تعداد 14هزار و یک نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.

مراجعه 14هزار نفر با ادعای منازعه‌ به پزشکی قانونی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر سلیم خانی در گفت‌گو با فرتاک‌نیوز اظهار داشت: در 11 ماهه سال جاری، تعداد 14هزار و یک نفر شامل؛ نه هزار و 704 مرد و چهارهزار و297 زن، به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.

  وی افزود: این تعداد مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 14هزار و 361 نفر شامل؛ 10 هزار و 123مرد و چهار هزار 238 زن بوده است کاهش داشته است.

  مدیرکل پزشکی قانونی در ادامه توصیه‌هایی به مراجعه‌کنندگان داشت و گفت: یکی از وظایف پزشکی قانونی رسیدگی به شکایت‌های نزاع و بررسی آسیب‌های مصدومان درگیری‌ها است و افراد با دستور مقام قضایی به این سازمان ارجاع می‌شوند.

  وی اضافه کرد: مراجعه‌کنندگان نزاع باید توجه داشته باشند که ظاهر خون آلود، تأثیری در تعیین میزان صدمات و صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد؛ آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و برخی خصوصیات آن است؛ بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

 به گفته خانی «طول درمان»، دیگر در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و آنچه امروز در گواهی‌های پزشکی قانونی وجود دارد، تعیین زمان «معاینه مجدد» است که هدف از آن، تعیین سرنوشت جراحات و صدمات و حفظ حقوق مصدومان است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد یا اینکه با عدم التیام و یا التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو می‌شود.

  وی خاطرنشان کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در مورد صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان