//
کدخبر: ۴۲۳۱۸۵ //

معاینه هفت هزار و ۷۱ نفر با ادعای منازعه در پزشکی قانونی استان کرمانشاه/ نکات مهمی که در زمان مراجعه به پزشکی قانونی باید بدانید

در پنج ماهه سال جاری تعداد هفت هزار و 71 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.

معاینه هفت هزار و 71 نفر با ادعای منازعه در پزشکی قانونی استان کرمانشاه/ نکات مهمی که در زمان مراجعه به پزشکی قانونی باید بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر سلیم خانی اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری ، تعداد  هفت هزار و 71 نفر شامل؛ چهار هزار و 890 نفر مرد و دو هزار و 181 نفر زن به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که هفت هزار و 417 نفر شامل؛ پنج هزار 220  مرد و دو هزار 197 زن بوده است کاهش داشته است.

 وی  در ادامه به چند نکته کوتاه در مورد مراجعین نزاع اشاره کرد و‌گفت: از آنجا که در پزشکی قانونی کار درمانی صورت نمی‌گیرد لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از منازعه،‌ خصوصاً در موارد پرخطر، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات درمانی است چرا که در برخی موارد تاخیر در درمان می تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

خانی اضافه کرد: داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی یا انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی الزامی است همچنین افراد، در مراجعه به پزشکی قانونی کارت شناسایی معتبر، مستندات پزشکی و بیمارستانی و کارت بانکی جهت پرداخت الکترونیکی به همراه داشته باشند

 مدیرکل پزشکی قانونی تصریح کرد: داشتن ظاهر خون آلود و... نه تنها تأثیری در نظریه کارشناسی پزشکی قانونی نخواهد داشت بلکه معاینه دقیق تر زخم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 خانی در ادامه یادآور شد: اخذ مدارک بیمارستانی، کلیشه های رادیوگرافی، جواب آزمایشات پاراکلینیک و گهگاه انجام مشاوره با متخصصین رشته های مختلف پزشکی، جهت تعیین دقیق تر تعداد و نوع صدمات و جلوگیری از تضییع حقوق مراجعه کننده است،لذا مراجعه‌کنندگان باید با صبر و شکیبایی در جمع آوری و ارائه مستندات در حفظ حقوق خود کارشناسان پزشکی قانونی را یاری نمایند.

 وی اضافه کرد: طول درمان تاثیری در میزان دیه یا ارش صدمات ندارد و اصولا امروزه توسط پزشکی قانونی تعیین نمی شود وهدف از دادن زمان معاینه مجدد، تعیین سرنوشت جراحت است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می یابد و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو نیز می شود و انجام این کار جهت حفظ حقوق مصدوم و تعیین خسارت نقص عضو ایجاد شده است لذا مراجعه کنندگان برای حفاظت از حقوق خود، به بسته شدن زودهنگام پرونده اصرار نکنند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان