//
کدخبر: ۴۰۷۶۰۶ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خبر داد؛

افتتاح پزشکی قانونی صحنه در هفته قوه قضائیه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان صحنه در هفته قوه قضائیه خبر داد.


 افتتاح پزشکی قانونی صحنه در هفته قوه قضائیه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت:مرکز پزشکی قانونی شهرستان صحنه در هفته قوه قضائیه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید
نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.
دکتر سلیم خانی با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در ۳۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا ردپایی از پزشکی قانونی وجود دارد که در این زمینه زمان پاسخدهی به ارباب رجوع در بخش‌های آزمایشگاه، کمیسیون‌، تشریح و ژنتیک را کاهش دادیم و به جایگاه قابل قبولی رساندیم.
وی در ادامه اقدامات انجام شده درحوزه پزشکی قانونی استان را ساخت بخش تشریح مرکز پزشکی قانونی اسلام‌آباد غرب، ساخت مرکز پاوه، راه‌اندازی بخش رادیولوژی پزشکی قانونی کرمانشاه، افتتاح بخش استخراج آزمایشگاه کرمانشاه و... عنوان کرد و گفت: در هفته قوه‌قضاییه مرکز پژشکی قانونی شهرستان صحنه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت دو مرکز کنگاور و سنقر در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته که با تامین اعتبار استانی یا کشوری در سال‌جاری کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
مدیرکل‌پزشکی قانونی استان یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته طی پنج سال گذشته در پزشکی قانونی استان را اجرای طرح داد‌پزشک عنوان کرد و بیان داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تصریح روند صدور جواز دفن، پزشکانی در بیمارستان‌ها مستقر شده‌اند و برای افراد فوت شده‌ که نیازی به مراجعه آنها به پزشکی قانونی نیست جواز دفن صادر می‌کنند.همچنین افرادی که در نزاع‌ها و حوادث صدمه دیده‌اند و برای انجام روند مداوا نیازمند بستری شدن در بیمارستان هستند در زمان مراجعه توسط دادپزشک معاینه می‌شوند که نه حقی از آنها ضایع شود و نه موجبات سو‌استفاده‌ پس از نزاع اولیه انجام گیرد.
خانی راه‌اندازی سوله بحران برای نگهداری اجساد در زمان بحران را امری ضروری دانست و گفت:برای راه‌اندازی این سوله، شهردار کرمانشاه و تعدای از اعضای شورای شهر با وجود صدور مصوبه شورا مخالفت کردند.
وی افزود: مقرر شده بود از اسفندماه سال گذشته این سوله به پزشکی قانونی داده شود که به دلیل مخالفت انجام نشد و در حال حاضر نیز بیش از یک سوم سازه‌های این سوله به سرقت رفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۹سوله طی ۹سال گذشته توسط مدیریت وقت استان ساخته شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مالکیت آنها به ستاد بحران و در اختیار شهرداری قرار گرفت تا برای ایجاد مراکز چند منظوره مورد استفاده قرار گیرد.
خانی گفت: با هماهنگی انجام گرفته مقرر شد، این سوله‌ها توسط مدیریت بحران تکمیل و تجهیز شود و در اختیار پزشکی قانونی قرار گیرد اما همچنان شهرداری اعتقادی به مالکیت ستاد بحران ندارد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان