//
کدخبر: ۴۰۳۷۱۶ //
سرپرست فرمانداری کرمانشاه:

چند قیمتی بودن کالا در کرمانشاه منطقی نیست/ نقش رسانه‌هادر‌ توسعه پایدار موثر است

سرپرست فرمانداری کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه گفت: چند قیمتی بودن کالا در کرمانشاه منطقی نیست.


چند قیمتی بودن کالا در کرمانشاه منطقی نیست/ نقش رسانه‌هادر‌ توسعه پایدار موثر است
به گزارش فرتاک نیوز،

نخستین نشست هم‌اندیشی سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اصحاب رسانه عصر امروز (هشتم خرداد) در سالن شهید رجایی فرمانداری کرمانشاه برگزار شد.
محمدرضا آمویی در ابتدای این جلسه یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند در توسعه پایدار یک کشور موثر باشد را اصحاب رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: نقش رسانه در فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی بسیار تاپیر‌گذار است.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: هر چند افق روشنی را برای کرمانشاه می‌بینم اما حال کرمانشاه خوب نیست و برای ساماندهی این شهرستان نیازمند همت مدیران، دستگاه‌ها، نهادهای مردم‌نهاد و اصحاب‌رسانه هستیم.
وی افزود: شهر کرمانشاه نیازمند مطالبه‌گری است و در این میان نقش اهالی رسانه نقشی کلیدی و مهم خواهد بود.
آمویی نقش فرمانداری را نقشی نظارتی و‌هماهنگ‌کننده عنوان کرد و‌گفت: اگر قرار است به نقطه‌ توسعه‌ای برسیم باید هدفمند پیش برویم.
وی با اشاره به اینکه کرمانشاه دارای ۱۴ محله حاشیه‌نشین و ۳۶ محله مسئله‌دار است نیز گفت: ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری شهر کرمانشاه در بافت فرسوده سکونت دارند.
این مسئول ساماندهی محله آقاجان را از جمله اولویت‌های مهم در کرمانشاه دانست و گفت: آقاجان سرآغاز است و در حال حاضر ۱۰ درصد از کار ساماندهی این محله انجام شده است و پس از این نیز نگاه ما معطوف به حوزه فرهنگی، ورزشی و مردمی‌سازی خواهد بود.
وی با بیان اینکه امنیت وظیفه حکمرانی است اما پایداری برعهده مردم است نیز گفت: مطالعات ساماندهی محله دوم پس از آقاجان در حال انجام است که به زودی رقم خواهد خورد.
آمویی معتادین متجاهر را معضل بزرگ جامعه دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه وجود دارد که یکهزار و ۵۰ نفر از آنها ساماندهی شده‌اند.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: در استانهای دیگر کمپ‌های راه‌اندازی شده برای ساماندهی معتادین متجاهر بیش از ظرفیت موجود است اما در کرمانشاه ظرفیت کمتری داریم و معتادین در سطح شهر به فراوانی دیده می‌شوند.
وی علت افزایش معتادین متجاهر در کرمانشاه را عدم حمایت خانواده و اجتماع از این بیماران دانست و گفت:خانواده‌ها با طرد کردن افراد معتاد با حرکت سریعتری آنها را به سمت متجاهر شدن سوق می‌دهند.
این مسئول ساماندهی معتادین متجاهر را باعث کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های خرد عنوان کرد و گفت: در این زمینه کمپ ماده ۱۶ کرمانشاه باید تقویت شود اما برای تقویت آن نیازمند بودجه هستیم.
وی در گوشه دیگری از سخنانش اشاره‌ای هم به تعیین تکلیف زمین‌های ورزشی داشت و گفت: در ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان تمامی دستگاه‌های دولتی موظف شدند زمین‌های ورزشی خود را تعیین تکلیف کنند تا در اختیار جوانان ورزش‌کار قرار بگیرد.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه یکی دیگر از چالش‌های مهم در کرمانشاه را قاچاق سلاح و مهمات دانست و افزود:هرچند کشفیات سلاح و مهمات توسط دستگاه‌های امنیتی در استان بالاست اما همجواری با مرز عراق سبب شده ورود سلاح در استان افزایش یابد.
آموی نگاهی هم به موضوع عدم همخوانی قیمت‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر داشت و گفت: چند قیمتی بودن کالا در کرمانشاه منطقی نیست و یکی از دغدغه‌های ما یکنواختی قیمت است که در این زمینه با استفاده از ظرفیت بسیج نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.
آمویی ورودی هم به تخلفات حوزه آرد و نان داشت و گفت: کمیت و کیفیت نان قیمت نان، رعایت نکردن ساعت پخت و روزهای تعطیلی، دغدغه مردم است همچنین افزایش قیمت نان، دستمزد کارگران و نبود کارگران متخصص نیز از دغدغه‌های نانوایان است که ساماندهی خواهد شد.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر موازی کاری مدیران نیز گفت: قطعا موازی کاری وجود دارد اما آن را نمی‌پسندم و معتقدم مسئولیت دادن به مدیران نعمت است و در این سنگر بایدبه مردم خدمت کنند.
این مسئول افزود: حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند تغییر تاکتیک است و در این زمینه باید از ظرفیت سمن‌ها،گروه‌های جهادی و گروه‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.
آمویی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات نیز گفت: اجرای سالم انتخابات وظیفه ما است و قول می‌دهم این روند را به خوبی انجام دهم.
وی از پوستن محله ده‌پهن به منطقه شهری خبر داد و‌گفت: به زودی موضوع الحاق آن از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد و پیوستن به شبکه فاضلاب و موضوع آسفالت این محله نیز اجرایی خواهد شد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان