//
کدخبر: ۴۰۳۱۲۷ //
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان:

افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور نگران‌کننده است/ ضرورت فرهنگ‌سازی در رشد فرزند‌آوری

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان گفت: افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور نگران کننده است.


افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور نگران‌کننده است/ ضرورت فرهنگ‌سازی در رشد فرزند‌آوری
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه شورای فرهنگ‌عمومی پیش ازظهر امروز(ششم خرداد‌ماه) با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان، امام جمعه، استاندار، مدیرکل‌فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.
آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی در این جلسه با اشاره با آمار تکان‌دهنده کاهش نرخ جوانی جمعیت در کشور و به تبع در استان کرمانشاه گفت: در راستای افزایش نرخ جوانی جمعیت، افزایش فرزند‌آوری موضوع مهم و جدی است که باید به آن توجه شود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اشاره‌ای به کاهش نرخ باروری در کشور داشت و گفت: بر اساس آمار بدست آمده نرخ باروری در سال گذشته ۱.۵ درصد بوده که این میزان نسبت به سال ۱۳۶۴ که۶.‌۷ دهم درصد بوده کاهش چشمگیری داشته است.
آیت‌الله عراقی در ادامه کاهش نرخ ازدواج از ۸۷۴ هزار در سال ۹۹ به ۵۷۰ هزار در سال ۱۴۰۰ را نیز مشکلی جدی برای کشور قلمداد کرد و افزود:در سال ۱۴۰۰ تعداد طلاق‌های ثبت شده در کشور ۲۰۰ هزار بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۹ که ۱۴۳ هزار مورد بوده افزایش داشته است.
وی از دلایل کاهش فرزند‌آوری بر اساس پژوهش‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی را نگرانی والدین از آینده شغلی، مشکلات اقتصادی و نبود مسکن عنوان کرد و بیان داشت: هر چند مسائل اقتصادی مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند اما خانواده‌های که با مشکل اقتصادی روبرو هستند علاقه بیشتری به فرزند‌آوری دارند تا خانواده‌هایی که مشکل معیشتی ندارند و در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌تواند موثر باشد.
وی اضافه کرد:بر اساس نظرسنجی انجام گرفته،۷۶ درصد خانواده‌ها به دلیل نگرانی از آینده شغلی، ۷۱ درصد به دلیل مشکلات اقتصادی و ۵۹/۶ دهم درصد نبود مسکن را دلیل عدم فرزند‌آوری عنوان کرده‌اند.
آیت‌الله محمدی عراقی استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های دولتی، رسانه‌ها، هنرمندان، نخبگان و ... را در تشکیل قرارگاه فعال فرهنگی کاری مهم و ضروری دانست و افزود: انجام کارهای فرهنگی می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع سازد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان