//
کدخبر: ۴۰۵۸۵۶ //
شهردار کرمانشاه:

"خیابان غذا" کرمانشاه مجددا راه‌اندازی خواهد شد/ پیشرفت ۸۵ درصدی تقاطع غیرهم سطح سپاه

شهردار کرمانشاه از راه‌اندازی مجدد خیابان غذا با تغییرات جدید خبر داد.


"خیابان غذا" کرمانشاه مجددا راه‌اندازی خواهد شد/ پیشرفت ۸۵ درصدی تقاطع غیرهم سطح سپاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر‌نوروزی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح میدان سپاه اظهار کرد: کار ساخت تقاطع غیر‌هم سطح سپاه در آبان‌ماه سال گذشته کلید خورد و بر اساس پیش‌بینی انجام و مقرر شد پس از ۱۸۰ روز در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.
شهردار کرمانشاه افزود: شایعات ترک خوردن عرشه این پل صحت ندارد اما به دلیل سقوط جرثقیل که چندی پیش در این پروژه اتفاق افتاد ممکن است چند روزی افتتاح و بهره‌برداری از آن با تاخیر مواجه شود ولی سعی ما این است که در موعد مقرر این پروژه تحویل داده شود.
نوروزی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این تقاطع را ۸۵ درصد عنوان کرد.
شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تعطیلی خیابان غذا در سراب قنبر نیز گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذار این پروژه و برطرف کردن موانع موجود قرار است سازه‌های ساخته شده‌ای که در قسمت جلوی خیابان قرار دارند تخریب شود و از سازه‌های سمت دیگر به عنوان خیابان غذا استفاده گردد و با توجه به توافق انجام گرفته با سرمایه‌گذار راه‌اندازی مجدد این پروژه زمان زیادی طول نخواهد کشید.
شهردار کرمانشاه همچنین از تجهیز کارگاه تقاطع مسیر جنوب به شمال رودخانه قره‌سو در کمربندی غربی خبر داد و گفت: یکی از گره‌های ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی از سمت شمال به جنوب شهر کرمانشاه مربوط به تقاطع غیر هم‌سطح امام‌حسین (ع) است که به علت کم عرض بودن پل مشکلات ترافیکی را ایجاد می‌کند که بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته قرار است پلی را در این محل احداث نماییم.
نوروزی از ساخت تقاطع غیر هم سطح دیگری نیز در کمربندی شرقی بعد از ایستگاه قطار خبر داد وگفت: کاهش بار ترافیک در این گره ترافیکی هم به عنوان هدف بعدی ما در شهرداری در نظر گرفته شده است.
این مسئول اشاره‌ای هم به بازسازی میدان انقلاب(شهرداری سابق) داشت و گفت: برخلاف شایعات مطرح شده مبنی بر افزایش عرض میدان، درحال سنگ‌فرش کردن این میدان هستیم و تردد خودروها از روی این سنگ‌فرش‌ها امکانپذیر خواهد بود.
نوروزی یادآور شد: ماندگاری این سنگ فرش بسیار بالاست و در قدم بعدی قصد داریم میدان آیت‌الله کاشانی را هم سنگ فرش نماییم و در آینده با تکمیل و کاهش گره‌های ترافیکی این مسیر را به پیاده راه تبدیل کنیم.
نوروزی اشاره‌ای هم به پروژه قطارشهری داشت وگفت: از سال ۹۰ تا ۹۸ اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشد و پس از آن ۱۴۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه اختصاص یافت که طبیعتا با این میزان اعتبار کاری از پیش نمیرفت.
وی افزود:در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شدکه طی مدت سه سال و هر سال ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود که در سال گذشته اولین پرداختی ابلاغ شد ودر حال حاضر نیز ۴۲۵ میلیون تومان به خرید ریل اختصاص یافته و حدود ۵/۵ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.
نوروزی مجموع تاسیسات خریداری شده در این پروژه را حدود ۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل فروش امکانات جانبی پروژه تامین شده است.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد:با تامین اعتبار دولتی امیدواریم ظرف ۲/۵ سال آینده روگذر این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی از ساخت ساختمان قطار شهری کرمانشاه که مرکز کنترل و مونیتورینگ قطار است خبر داد و گفت: برای ساخت زیرگذر پروژه قطار شهری باید ۳۲۰۰ متر تونل از میدان فردوسی تا چهار‌راه مدرس حفر شود و تونل دیگری هم که از میدان آزادی تا چهار‌راه مدرس به طول ۱۸۰۰ متر در حال حفاری است که در حال حاضر ۴۰۰ متر از حفاری آن باقی مانده است که با اتصال این دو تونل مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار از سوی استاندار کرمانشاه اگر کار ساخت تونل از میدان فردوسی به سمت چهار‌ راه مدرس به صورت همزمان با حفاری باقیمانده تونل از میدان آزادی به سمت چهار‌راه مدرس انجام شود حدود چهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان