//
کدخبر: ۳۹۰۶۱۲ //
طی یازده‌ ماهه سالجاری؛

معاینه ۱۴هزار و۳۶۱ نفر با ادعای منازعه در پزشکی قانونی کرمانشاه

در 11ماهه سال‌جاری تعداد 14هزار و361 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند.


معاینه 14هزار و361 نفر با ادعای منازعه در پزشکی قانونی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سلیم خانی مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت:در 11 ماهه سال‌جاری ، تعداد 14 هزار و361 نفر شامل؛ ده هزار و 123 نفر مرد و چهارهزار و 238 نفر زن، به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 14 هزار و 880  نفر شامل؛ ده‌هزار و 633 مرد وچهار هزار 247 زن بوده است کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی در ادامه با اشاره به اینکه در پزشکی قانونی کار درمانی صورت نمی‌گیرد‌ گفت:اولویت اول برای مصدومین ناشی از منازعه،‌خصوصاً در موارد پرخطر، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات درمانی است که در برخی موارد تاخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

خانی داشتن معرفی‌نامه از مراجع قضایی یا انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی را الزامی دانست و افزود:افراد در مراجعه به پزشکی قانونی کارت شناسایی معتبر، مستندات پزشکی و بیمارستانی و کارت بانکی جهت پرداخت الکترونیکی به همراه داشته باشید.

این مسئول تصریح کرد: داشتن ظاهر خون‌آلود و... نه تنها تأثیری در نظریه کارشناسی پزشکی قانونی نخواهد داشت بلکه معاینه دقیق تر زخم را با مشکل مواجه خواهد کرد و اخذ مدارک بیمارستانی، کلیشه‌های رادیوگرافی، جواب آزمایشات پاراکلینیک و گهگاه انجام مشاوره با متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی، جهت تعیین دقیق‌تر تعداد و نوع صدمات و جلوگیری از تضییع حقوق مراجعه کننده است؛ لذا مراجعین محترم با صبر و شکیبایی در جمع‌آوری و ارائه مستندات در حفظ حقوق خود، کارشناسان پزشکی قانونی را یاری نمایند.

وی خاطر نشان کرد:طول درمان تاثیری در میزان دیه یا ارش صدمات ندارد و اصولا امروزه توسط پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و هدف از دادن زمان معاینه مجدد، تعیین سرنوشت جراحت است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو نیز می‌شود و انجام این کار جهت حفظ حقوق مصدوم و تعیین خسارت نقص عضو ایجاد شده است لذا مراجعین برای حفاظت از حقوق خود، به بسته شدن زودهنگام پرونده اصرار نکنند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان