//
کدخبر: ۳۸۲۸۲۰ //
طی 9ماهه سال‌جاری؛

حوادث ناشی از کار جان ۲۳ کرمانشاهی را گرفت/کاهش تعداد متوفیان برق گرفتگی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت:طی 9ماهه سال‌جاری 23 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

حوادث ناشی از کار جان 23 کرمانشاهی را گرفت/کاهش تعداد متوفیان برق گرفتگی در استان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه سال جاری 23 نفر شامل 22 مرد و یک زن بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده و در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مورد معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار متوفیان 32 نفر شامل 31 مرد و یک زن  بوده، کاهش یافته است.

خانی گفت: همچنین در 9 ماهه سال جاری آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با  510 مورد شامل 11 زن و 499 مرد نسبت مدت مشابه سال قبل (نه ماهه 1400) که 473 مورد شامل پنج زن و 468  مرد بوده، افزایش داشته است.

خانی یادآور شد: 10 نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل اصابت جسم سخت، هشت نفر بر اثر سقوط از بلندی، سه نفر نیز بر اثر برق گرفتگی ، یک نفر بر اثر کاهش اکسیژن و یک نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین از کاهش متوفیان ناشی از برق گرفتگی در استان در 9 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: متاسفانه 12 نفر (10 مرد و دو زن) در 9 ماهه سال‌جاری  بر اثر حوادث برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 17 نفر (15 مرد و دو زن) کاهش داشته است.

خانی با بیان اینکه  از 12 مورد فوتی سه مورد مربوط به حوادث کار و مابقی بر اثر سایر حوادث بوده‌اند گفت: بطور کلی عبور جریان برق از بدن را برق گرفتگی یا شوک الکتریکی می‌گویند و در صورتی که جریان برق از بدن عبور نماید، بدن در مقابل آن عکس العمل شدید از خود نشان می‌دهد  واثرات این برق گرفتگی می‌تواند از احساس شوک شروع شده تا حالت سنکوپ و بیهوشی کامل برسد.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۸۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان