//
کدخبر: ۳۸۹۲۴۰ //
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

ضرورت ساخت "سوله بحران" پزشکی قانونی کرمانشاه‌/‌سوله بحران مزاحمتی برای مردم منطقه ایجاد نخواهد کرد

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ساخت و تجهیز سوله بحران درکرمانشاه را ضروری دانست‌

ضرورت ساخت "سوله بحران" پزشکی قانونی کرمانشاه‌/‌سوله بحران مزاحمتی برای مردم منطقه ایجاد نخواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اصحاب‌رسانهامروز (۱۴اسفند‌ماه) برگزار شد.

دکتر "سلیم خانی" در این نشست با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه مبنی بر اینکه احداث سوله بحران پزشکی قانونی که در مجاورت منازل مسکونی واقع شده آرامش را از افراد ساکن این منطقه سلب‌خواهد کرد گفت: احداث سوله بحران  برای ساماندهی اجساد در شرایط بحرانی و غیرمترقبه یکی از نیازهای اصلی استان است که در دوره شهردار قبلی کرمانشاه عنوان شد. و با ورود دکتر نوروزی شهردار جدید کرمانشاه نیز این موضوع به جد پیگیری گردید.

مدیر‌کل پزشکی قانونی افزود: این سوله به مساحت ۱۳۶۰ متر و عرصه چهار هزار متر در انتهای محل آرامستان کرمانشاه واقع شده است و با محصور کردن آن هیچ‌گونه مزاحمتی برای افراد ساکن در منطقه ایجاد نخواهد شد.

خانی مالک اصلی این سوله را شهرداری عنوان کرد و گفت: تمامی هزینه ساخت این سوله بحران از سوی پزشکی قانونی پرداخت خواهد شد و قرار نیست شهرداری هزینه‌ای پرداخت نماید.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر پزشکی قانونی توانایی نگهداری ۱۵ جسد مجهول‌الهویه را دارد احداث سوله بحران با توجه به ظرفیت ۳۰۰ نفری آن می‌تواند نیاز استان کرمانشاه برای نگهداری اجساد در شرایط بحرانی  مرتفع نماید.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه بعد از استانهای تهران،‌شیراز و اصفهان چهارمین استانی خواهد بود که سوله بحران در آن احداث خواهد شد و هم اکنون نیز موافقت شورا برای ساخت این سوله اخذ شده و برای ادامه موافقت به فرمانداری سپرده شده است که در صورت تایید عملیات اجرایی آن از خرداد ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

در ادامه خبرنگاران حاضر در این نشست از مکان سوله بحران واقع در انتهای آرامستان کرمانشاه بازدید کردند.

شایان ذکر است؛ این سوله در محل آرامستان کرمانشاه واقع شده و به گفته مدیر‌کل پزشکی قانونی، در شرایط بحرانی تنها برای نگهداری اجساد و نه به عنوان سالن تشریح از آن استفاده خواهد شد و در بازدید انجام گرفته توسط خبرنگاران در حال حاضر این سوله تبدیل به محلی برای استعمال مواد مخدر توسط معتادین متجاهر شده و قسمت‌هایی از اسکلت آن نیز به سرقت رفته‌ است که با ساخت آن امنیت منطقه نیز حاصل خواهد شد.IMG_20230305_132356_946

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان