//
کدخبر: ۱۶۴۵۸۳ //

چه خبر در دستگاه‌های اجرایی ایلام؟

از دستورات نمایشی دادستان‌ها تا ناعدالتی‌های جاری در ادارات استان ایلام موضوع این یادداشت است.

چه خبر در دستگاه‌های اجرایی ایلام؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گاهی اخبار استان و یادداشت‌های همکاران رسانه ای را مرور می‌کنم و  صدها سوال در مورد شیوه اداره کردن دستگاه‌های دولتی در استان ایلام نه تنها به ذهنم خطور می‌کند بلکه در افکار و روانم موج می‌زند.

چندی پیش مطلبی در مورد اخراج نیروهای شرکتی و بکارگیری فرزندان و اقوام مدیران در یکی از ادارات منتشر شد که جای بسی تاسف برای دستگاه‌های نظارتی و مدیران مربوطه است، اما آنچه بسیار تأسف‌بار است نکات و رخدادهای بعد از انتشار آن مطلب بود.

تأسف اول به خاطر اینکه هیچ شخص و گروهی حتی اصحاب رسانه در گروه‌ها و تالارهای گفتگو و سایر ابزار رسانه‌ای واکنشی به موضوع نشان ندادند و در واقع این مورد یک قضیه پیش پا افتاده برایشان محسوب می‌شد. در کجای کار هستیم و همکاران رسانه‌ای ما شاهد چه اتفاقات ناگواری هستند که چنین مطلبی دیگر برایشان کم اهمیت است؟

تأسف دوم از این منظر است که علی‌رغم اینکه هیچ دستگاه دولتی به صورت عمومی و علنی عهده‌دار جریان نشد و همه خود را به قول این ضرب‌المثل به " کوچه علی‌چپ" زدند، اما به صورت محرمانه و مخفی از ادارات مختلف خبرهایی رسید و فقط از لحظه انتشار مطلب تا ظهر همان روز، شش دستگاه دولتی مشمول این موضوع یعنی اخراج گروهی و جایگزین کردن گروهی دیگر شدند.

مگر در ادارات دولتی استان ایلام چه خبر است و مدیریت امور به دست چه کسانی افتاده است؟

آیا هیچ نظارتی از سوی مدیران ارشد و نهادهای نظارتی بر روی عملکرد نهادهای دولتی و عمومی استان ایلام انجام نمی‌گیرد؟ 

شاید ماجرا زمانی دردناک‌تر شود که به فهمیم اتفاقاً هم سیستم نظارتی و هم مدیران ارشد استان ایلام در جریان برخی بی‌عدالتی‌ها و تخلف‌ها هستند و تا این لحظه هیچ برخوردی با هیچ متخلفی نداشته‌اند.

به عنوان یک جوان و یک فعال اجتماعی عاجزانه از حضرات استدعا دارم اگر در جریان تخلفات هستید و برخوردی نداشته‌اید حداقل اعلام نکنید که خبر داشته‌ایم تا بخش باقیمانده از امید جوانان و مظلومان این دیار  نا امید نشود.

سخنی هم با دستگاه قضایی و دادستان‌های عزیز دارم، آیا بهتر نیست بجای دستورات و اقدامات نمایشی و ظاهری به عملکرد نهادها بیشتر از این توجه کنید؟

باور بفرمایید خسارتی که تصمیمات ناعادلانه و عملکرد منفی مدیر به بیت‌المال وارد می‌کند، استفاده‌اش از خودرو و منزل دولتی وارد نمی‌کند.

در اختیار داشتن خودرو دولتی از قدیم در ادارات استان ایلام وجود داشته و اتفاقا بیشتر افرادی که وسیله نقلیه در اختیار داشته‌اند هزینه‌های آن را از جیب خود پرداخت کرده‌اند.

در هر حال خودرو توسط دولت خریداری شده و اینکه در پارکینگ اداره باشد یا زیر پای جناب مدیر چقدر تفاوت هزینه‌ای دارد؟

از طرفی با دستوری که دادستان‌های محترم صادر فرموده‌اند اگر خارج از وقت اداری ماموریتی پیش بیاید هیچ راننده و کارمندی جرات خروج خودرو را نداشته و تا موقع صدور برگ ماموریت حاضر به انجام ماموریت نخواهد بود.

از همه این موارد بگذریم، آیا برای شناسایی خودروهای دولتی پلاک سفید که از قضا در بیشتر ادارات حداقل یک خودرو پلاک سفید وجود دارد تدبیری اندیشیده شده است؟

آیا فرمانداران و مدیران ارشد استان ایلام خودروهای سوزوکی را صرفاً برای ماموریت اداری استفاده می‌کنند؟

آیا اعضای شورای شهر خودروهای مورد استفاده را تحویل داده‌اند؟

پیشنهاد می‌شود دادستان‌های عزیز دستورات دیگری که ارتباط مستقیم با وظایف ذاتی دولت و دستگاه‌ها جهت ارائه خدمات عمومی دارد را جایگزین این دستور خویش کنند، تا کمتر شاهد شنیدن اخباری چون اخراج بینواها و استخدام بانواها باشیم.

یاداشتی از نجم‌الدین موسی‌نژاد 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان