//
کدخبر: ۳۷۷۰۲۲ //
مدیرعامل شرکت قند بیستون خبرداد؛

مشکلات پیش روی کشاورزان به دلیل عدم اعلام نرخ مصوب شکر/ پیش‌بینی تولید ۲۸ هزارتن شکر در شرکت قند بیستون طی سال‌جاری

مدیرعامل شرکت قند بیستون از مشکلات پیش‌روی کشاورزان به دلیل عدم اعلام نرخ مصوب شکر در سالجاری خبر داد.

مشکلات پیش روی کشاورزان به دلیل عدم اعلام نرخ مصوب شکر/ پیش‌بینی تولید ۲۸ هزارتن شکر در شرکت قند بیستون طی سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر‌عامل شرکت قند بیستون در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز (سیزدهم آذرماه) در کارخانه قند بیستون برگزار شد اظهار کرد: با وجود گذشت ۹ ماه از سال و بهره‌برداری از دو کشت بهاره و پاییزه چغندرقند، هنوز نرخ مصوب شکر در سال جاری اعلام نشده و شکر تولید شده با قیمت سال قبل به فروش می‌رسد که در این زمینه مشکلاتی را برای کشاورزان و کارخانه‌های قند ایجاد کرده است.

بهرام رمضانی افزود: کاهش نزولات آسمانی و نابسامانی وضعیت کارخانه‌ها در عدم پرداخت به موقع مطالبا،ت نارضایتی و عدم اعتماد کشاورزان  را در پی خواهد داشت نگرانیم این وضعیت دوباره تکرار شود.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات ۱۵۰ میلیارد تومانی کشاورزان از کارخانه قند بیستون گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان امسال به دلیل عدم فروش شکر مطلوب نیست، این مطالبات طی سه مرحله پرداخت خواهد شد که در مرحله اول و دوم هر کدام ۴۰ درصد و مرحله سوم ۲۰ درصد با احتساب هزینه حمل به حساب چغندرکاران واریز خواهد شد و در حال حاضر نیز پرداخت مرحله اول در حال انجام است.

رمضانی در ادامه تولید چغندرقند در استان طی سال‌جاری را یک میلیون تن عنوان کرد و گفت: کارخانه قند بیستون و اسلام‌آباد غرب ظرفیت استفاده از ۴۰۰ هزار تن چغندر را دارد و کشاورزان مجبورند ۶۰۰ هزار تن باقیمانده را به شهرستان‌های دیگر ارسال نمایند که هزینه هنگفتی برای آنان در بر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم ظرفیت کارخانه قند بیستون را از ۲ هزار تن در سال به ۴ هزارتن برسانیم.

مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه با اشاره به ورودی ۱۰۰ هزار تنی چغندر‌قند در کشت بهاره و ورودی ۲۵۰ هزارتنی در کشت پاییزه به این کارخانه نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده امسال حدود ۲۸ هزار‌تن شکر در کارخانه قند بیستون تولید خواهد شد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر راه‌اندازی خط تولید قند کله نیز گفت: رسالت ما تولید شکر از چغندر‌قند است و برای تولید قند کله برنامه‌ای نداریم.

مهندس رمضانی در پایان خاطر نشان کرد: در سالجاری ۶۵ هزار تن چغندرقند مورد نیاز کارخانه قند بیستون از طریق چغندر‌کاران شهرستان سرپل‌ذهاب تامین گردیده و بر اساس پیش‌بینی این شهرستان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن چغندر‌قند را نیز دارد که در صورت وجود کارخانه فرآوری زیر کشت خواهد رفت و خرید چغندر از شهرستان‌های خوزستان، دزفول و اندیمشک حذف خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان