//
کدخبر: ۲۸۹۳۰۸ //

کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز به چرخه تولید بازمی‌گردد

استاندار خوزستان از انجام مزایده و آغاز بازسازی کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز جهت از سرگیری چرخه تولید خبر داد.

کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز به چرخه تولید بازمی‌گردد

 غلامرضا شریعتی عصر امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این کارخانه، اظهار داشت: این کارخانه ۲۵۰۰ تنی چغندری بوده که از سال ۸۶ تعطیل شده بود و با توجه به اینکه تملک آن را بانک‌های ملی و ملت انجام داده‌ بودند با پیگیری‌های مستمر این دو بانک را به هم نزدیک کردیم و توانستیم مراحل اداری آن را برای مزایده فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه مزایده انجام شد و یکی از کسانی که سابقه خوبی در بحث قند و شکر کشور دارد این کارخانه را خریداری کرد و اکنون مراحل بازسازی کارخانه در حال انجام است.

به گزارش فرتاک نیوز، نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در بازدیدی که امروز از کارخانه داشتیم مدیران کارخانه اعلام کردند یک سری مشکلات در خصوص برق، گاز و تسهیلات و … دارند که بنا شد هر چه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

او با بیان اینکه امیدواریم تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ این کارخانه بتواند با خریداری چغندر شروع به کار کند، ادامه داد: با راه‌اندازی این کارخانه حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

شریعتی عنوان کرد: علاوه بر آن از آنجا که شکر یک کالای اساسی است با راه‌ندازی این کارخانه هم به اقتصاد کشور کمک می‌شود و هم می‌توانیم در زمینه امنیت و استقلال غذایی کشور گام‌های اساسی برداریم.

وی خاطر نشان شد: امیدواریم در سال جهش تولید هر چه زودتر بتوانیم این سرمایه ملی را بعد از ۱۶ سال مجددا به حرکت و تولید و اشتغال برگردانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان