//
کدخبر: ۲۶۵۴۵۹ //

اهدا پلاسما گامی مهمی در بهبود کرونا است/افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله مبتلا به کرونا پلاسمای خود را اهدا کنند

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر پلاسما درمانی یکی از موثرترین دانش ها است که می تواند به مبتلایان کمک نماید‌ و افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله مبتلا به کرونا برای اهدا پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند.

اهدا پلاسما گامی مهمی در بهبود کرونا است/افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله مبتلا به کرونا پلاسمای خود را اهدا کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با اصحاب رسانه و جمعی از اهدا کنندگان خون به مناسبت روز جهانی اهدا خون در سالن جلسات سازمان انتقال خون برگزار شد.

پژمان صالحی فر مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در شرایط امروز که ویروس منحوس کرونا همه جامعه را درگیرکرده و همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است در حالیکه عقل حکم میکرد افراد در خانه بمانند اهدا کنندگان عشق به همنوع را فراموش نکردند و ما را تنها نگذاشتند.

 صالحی فر افزود: اهدای خون به معنای اهدا زندگی است و در هر بار اهدا خون جان سه نفر از مرگ حتمی نجات خواهد یافت و انسانهایی که در این زمینه قدم بر میدارند باید ارج نهاده شوند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه میانگین اهدا خون در جامعه را ۲/۵درصد عنوان کرد و گفت: انسانها از بدو تولد تا کهنسالی نیاز به خون و فرآوده های خونی دارند به همین دلیل اهدا خون و فرآورده های خونی باید فرهنگ سازی شود.

صالحی فر تصریح کرد: در ایامی که ویروس کرونا بر جهان سایه افکنده شاهد کاهش ۷۰ درصدی خون و فرآورده های خونی در جهان هستیم و در ایران هم کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قابل مشاهده است و هر چند نسبت به کشورهای دیگر با رشد کمتری مواجه شده ایم ولی این روند ما را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است و باید باورمان شود که نیاز به اهدا خون یک نیاز همیشگی است و خون مانند نوش دارویی است که اگر به موقع برسد میتواند نجات دهنده باشد و بعد از آن ارزشی ندارد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون در خاتمه بیان داشت: مسئولیت ما در سازمان انتقال خون در زمینه کرونا سخت‌تر شده و پلاسما درمانی یکی از موثرترین دانش ها در حال حاضر است که میتواند به افراد کمک نماید و از همه افراد مبتلا شده به ویروس کرونا که دارای سن ۱۸ تا ۶۰ سال هستند میخواهیم تا با مراجعه به سازمان انتقال خون پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از برترین اهدا کنندگان خون و فرآورده های خونی، پزشکان، پرستاران و خبرنگاران فعال حوزه رسانه تجلیل شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان