//
کدخبر: ۴۳۴۷۷۶ //
سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی مصرف بنزین در هشت‌ماهه سال ۱۴۰۲/ بنزین سوپر در هشت جایگاه سوخت کرمانشاه توزیع می‌شود

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از افزایش ۱۸ درصدی مصرف بنزین در هشت‌ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش ۱۸ درصدی مصرف بنزین در هشت‌ماهه سال ۱۴۰۲/ بنزین سوپر در هشت جایگاه سوخت کرمانشاه توزیع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (هفتم آذرماه) برگزار شد.

پیمان بهرامی در ابتدای این نشست اشاره‌ای به میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در استان داشت و گفت: در هشت ماهه سال‌جاری بیش از ۵۰۷ میلیون و ۲۵۴ هزار‌ و۸۰۰ لیتر بنزین در استان مصرف شده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین میزان مصرف نفت‌گاز طی هشت ماهه سال‌جاری در استان را  ۳۹۰ میلیون‌ و ۵۱۹ هزار‌و ۷۵۰ لیتر  عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

بهرامی همچنین میزان مصرف نفت سفید در استان را ۱۳ میلیون و ۸۳هزار و ۵۰۰ لیتر عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۳۲ هزار خانوار در استان از نفت سفید استفاده می‌کنند و این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش داشته است که با توجه به روند رو به رشد مصرف در شش ماهه دوم سال، فعلا این کاهش مبنای درستی ندارد.

به گفته سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در هشت ماهه سال‌جاری ۱۰ میلیون و ۲۳۱ هزار‌و ۳۹۰ کیلوگرم گاز مایع در استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش مصرف مشاهده می‌شود.

بهرامی در ادامه اشاره‌ای هم به مصرف گاز CNG طی هشت ماهه سال‌جاری داشت و گفت: طی این مدت ۱۲۰ میلیون و ۵۴۴ هزار‌و ۹۵۱مترمکعب CNG در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی این روند کاهشی را به دلیل تفاوت قیمت CNG با بنزین موتور عنوان کرد و بیان داشت: قالب مصرف‌کنندگان از بنزین موتور استفاده می‌کنند.

وی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد جایگاه‌های سوخت مایع و گاز CNG در استان را ۱۶۲ جایگاه عنوان کرد و‌ افزود: در حال حاضر ساخت ۱۲ جایگاه سوخت را در دست اقدام داریم.

این مسئول مقابله با قاچاق سوخت را یکی از موضوعات مهم مورد بحث در پخش فرآورده‌های نفتی دانست و بیان داشت: متاسفانه به دلیل اختلاف قیمت بین فرآورده‌های نفتی در ایران با کشور‌های همجوار قاچاق سوخت همواره وجود داشته است و مجموعه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را در قبال برخورد با این معضل انجام می‌دهد و در این زمینه پلیس امنیت اقتصادی نیز در شهرستان قصرشیرین مقادیر زیادی سوخت احتکار شده را کشف و ضبط کرد.

 بهرامی کنترل باک خودروها را یکی از کارهای انجام شده در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اجرای طرح فول‌باک نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد و جلساتی در این زمینه انجام گرفته که با اجرای این طرح تامین سوخت تمامی خودروهای ترانشیپ و ترانزیت بر عهده خواهیم گرفت.

 سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه اشاره‌ای هم به نرخ مصوب گاز مایع در کرمانشاه داشت و یادآور شد: در حال حاضر برای تامین گاز مایع مصرفی در استان مشکلی وجود ندارد و از ابتدای آذرماه نیز مرحله دوم توزیع الکترونیک گاز مایع در استان انجام شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: خانوارهای مصرف‌کننده نفت سفید در استان که نیازمند استفاده از گاز مایع هستند شناسایی شده‌اند و گاز مایع به نرخ دولتی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: در این مرحله برای مصرف کنندگان خارج از شبکه توزیع بر اساس نرخ اعلامی آزاد از سوی انجمن صنفی گاز مایع هر سیلندر دو کیلویی به قیمت ۸۰ هزار تومان، پنج کیلویی ۱۷۵ هزار تومان و ۱۱ کیلویی ۳۳۰ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

 سرپرست شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه گفت: پیشی‌گرفتن مصرف بنزین معمولی ازCNG باعث شده تولید این محصول افزایش و تولید بنزین سوپر کاهش یابد چرا که پالایشگاه برای تولید بنزین سوپر باید میزان تولید بنزین معمولی را کاهش دهد.

وی خاطر‌نشان کرد: هرچند استفاده از بنزین یورو4 و بنزین سوپر در کلانشهرها ضرورت دارد اما مجموعه پالایشگاه‌ها به دلیل نیاز کشور مجبور به تولید بنزین معمولی شدند‌‌ و در بعضی از این پالایشگاه‌ها یا بنزین سوپر تولید نشد یا بصورت محدود تولید گردید.

بهرامی گفت: در ماه جاری عرضه بنزین سوپر در هشت جایگاه سوخت در کرمانشاه با توجه به سهمیه جایگاه‌ها انجام خواهد شد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به تامین سوخت نیروگاه‌های استان نیز گفت: ذخیره سازی سوخت نیروگاه‌های استان طی فصل تابستان انجام گرفته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و با توجه به اینکه بعضی از نیروگاه‌ها وارد فازمصرف گاز مایع شده‌اند سوخت مورد نیاز آنها از این طریق تامین خواهد شد.

بهرامی در ادامه از راه‌اندازی دستگاه حذف رمز در شرکت‌های پخش فرآورده نواحی خبر داد و گفت: افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند یا کارت آنها به دلایلی قفل شده است با مراجعه به این نواحی و ارائه مدارک معتبر خودرو می‌توانند نسبت به تغییر رمز و فعال کردن کارت سوخت خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مرجع صدور کارت سوخت المثنی پلیس+۱۰ است و به دلیل اینکه چیپست کارت سوخت وارداتی است و در حال حاضر نیز در شرایط تحریم قرار داریم ممکن است صدور کارت سوخت المثنی زمانبر باشد که در تلاشیم این زمان را کوتاهتر نماییم.

وی در پایان یادآور شد: هرچند تمامی تلاش ما در شرکت ملی پخش فرآوردهای‌نفتی منطقه کرمانشاه رعایت حقوق مصرف‌کننده و تکریم ارباب رجوع است اما مردم شریف استان می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۰۹۶۲۷ انتقادات خود اعلام نمایند که در اسرع وقت پیگیری شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۷۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان