//
کدخبر: ۴۳۳۲۶۹ //
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

لایروبی رودخانه‌های استان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: لایروبی رودخانه‌های استان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.


لایروبی رودخانه‌های استان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است
به گزارش فرتاک نیوز،

چهارمین جلسه (اضطراری) ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضای این ستاد عصر امروز‌‌‌( ۲۸‌‌ آبان) برگزار شد.

 افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: طی چند‌ماه گذشته و بر اساس هشدارهای اعلام شده از سوی سازمان مدیریت بحران مبنی بر بارندگی‌های فرا‌نرمال اقداماتی در سطح استان انجام گرفته است.

وی وضعیت نسبی استان در زمینه زیرساخت‌های حوزه آب، برق، آبخیزداری‌ و... را مطلوب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر   در شهرستان‌های هرسین، سنقر، دالاهو و روانسر هنوز بخشی از رودخانه‌ها لایروبی نشده است و نیازمند همکاری و اهتمام مسئولین این شهرستان‌ها هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به لایروبی رودخانه قره‌سو داشت و گفت: در حال حاضر به جز شهرداری  سایر دستگاه‌های اجرایی، کمکی در زمینه لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه انجام نداده‌اند و در صورت عدم پیشگیری در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

 یگانه با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی در مورد بارش‌های دو روز آینده در استان و اعلام وضعیت نارنجی نیز گفت: اکثر رودخانه‌های استان طی سال‌های گذشته لایروبی نشده است و در حال حاضر وضعیت  آنها در زمینه لایروبی مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه لایروبی  رودخانه‌های استان انجام گرفته و در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

 به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با توجه به اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی از سوی اداره‌کل هواشناسی دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی را داشته باشند.

وی پیک بارندگی‌ها در دو روز آینده را بعدازظهر دوشنبه عنوان کرد و گفت: هرچند ظرفیت نگهداری آب در رودخانه‌های و زمین‌های استان وجود دارد اما دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برای مقابله به بحران‌های احتمالی نیز در آماده‌باش کامل خواهند بود.

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۲۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان