//
کدخبر: ۴۳۲۸۲۹ //
به همت دپارتمان ادب و سخنوری جهاد دانشگاهی استان انجام گرفت؛

برگزاری جشن پایان‌ دوره اولین دانش‌آموختگان شاهنامه‌خوانی در کرمانشاه با اهدا مدرک بین‌المللی

به همت دپارتمان ادب و سخنوری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، جشن پایان دوره اولین گروه شاهنامه‌خوانان استان با اهدا مدرک بین‌اللملی به دانش‌آموختگان برگزار شد.

 برگزاری جشن پایان‌ دوره اولین دانش‌آموختگان شاهنامه‌خوانی در کرمانشاه با اهدا مدرک بین‌المللی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهدی عبدالمالکی در این مراسم که امروز (۲۵ آبان‌) در تالار وحدت شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان از شش ماه قبل فعالیت خود را در دپارتمان ادب و سخنوری در قالب شش رشته‌؛ شاهنامه‌خوانی، شاهنامه‌پژوهی، آموزش فن‌بیان و سخنوری، آموزش داستان‌نویسی، آموزش شعر‌خوانی و خوانش خلاقانه شعر و داستان کودک آغاز کرد.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوانان در رشته شاهنامه‌خوانی در حال آموزش هستند که امروز ۸۰ نفر از آنها فارغ‌التحصیل شده‌ و آماده اجرا در سطوح ملی می‌باشند.

b5d9dc67-8d0e-41da-b2f7-b590d95510bc

وی تصریح کرد: شاهنامه یک کتاب نیست بلکه کتابخانه‌ای است که در آن جامعه‌شناسی، اخلاق، روانشناسی، عشق و سبک زندگی آموزش داده شده است و توجه به آن، توجه به اصالت زبان مادری است.

 عبدالمالکی افزود: با تمام وجود این مسیر را ادامه خواهیم داد و معتقدیم ادامه این مسیر طی چند سال آینده بستر فرهنگی مناسبی را در کرمانشاه ایجاد خواهد کرد و باعث ارتقا مسیر فرهنگی شهر می‌شود.

710dccc3-10c2-4ea7-bfd4-09106834d02d

به گفته معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه ثبت‌نام در این دوره‌ها در سه مرکز سازمان جهاد دانشگاهی شهرستان کرمانشاه واقع در سه‌‌راه ‌۲۲‌بهمن، خیابان شورا و شهرک آبادانی و مسکن انجام می‌پذیرد و علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام غیر از زمان فراغت تابستان به این مراکز مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش دقیق این رشته‌ها در سازمان جهاد دانشگاهی از اساتید و فرهیختگان برجسته استان استفاده شده است و معتقدیم ۸۰ درصد خروجی آموزش به استاد و تیم آموزشی بستگی دارد که در این دوره‌ها مد‌نظر قرار گرفته است.

ed1ed7aa-4922-4954-ac89-f04131b49725

خبرنگار:طیبه‌ دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان