//
کدخبر: ۴۳۰۰۲۷ //
مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه:

تبدیل زباله‌های حرارتی غیرقابل بازیافت به سوخت جایگزین گاز در صنایع، نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه گفت: تبدیل زباله‌های حرارتی غیرقابل بازیافت به سوخت جایگزین گاز صنایع، نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است


تبدیل زباله‌های حرارتی غیرقابل بازیافت به سوخت جایگزین گاز در صنایع، نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

همایش بیست‌و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت بازیافت کرمانشاه پیش از ظهر امروز(هفتم آبان) با حضور شهردار کرمانشاه و مسئولین استانی برگزار شد.

هایده شیرزادی مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه در این مراسم با اشاره به مشکلات پیش‌روی این شرکت در ابتدای کار گفت: شرکت بازیافت کرمانشاه در آبان‌ماه ۱۳۷۷ با مشارکت شهرداری کرمانشاه تاسیس شد.

وی افزود: این شرکت مدیریت ۱۴ شهردار و ۱۴ سرپرست شهرداری را طی گذشت ۲۵ سال فعالیت دیده و از حمایت‌های تعدادی از شهرداران و استانداران کرمانشاه، همچون، مجتبی یزدانی، همتی، ترک‌نژاد، مقیمی و  سیددادوش هاشمی برخوردار بوده است‌.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه مسئولیت‌ اجتماعی و وفاق در راه‌اندازی این شرکت را امری مهم برشمرد و افزود: شرکت بازیافت کرمانشاه اولین شرکت بازیافت در کشور و بزرگترین پروژه در آسیا بود که توانست کود کمپوستی در حد استاندارد آلمان تولید نماید.

وی با اشاره به اینکه از هر یک تن زباله ۵۰۰ لیتر شیرآبه و ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه‌ای تولید می‌شود گفت: شرکت بازیافت کرمانشاه با تبدیل پسماند به کود عالی از این بلای زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

به گفته شیرزادی روزانه ۷۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود که  حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن آن را زباله‌گردان جمع‌آوری می‌کنند و ۶۰۰ تن آن به شرکت بازیافت کرمانشاه منتقل می‌شود.

وی در ادامه تولید سالیانه کود کمپوست در شرکت بازیافت کرمانشاه را ۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در حال‌ حاضر حدود ۶۰۰ هزار تن کود کمپوست در این شرکت انباشته شده است.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه تصریح کرد: با اخذ مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیگیر فروش و صادرات کود عالی تولید شده در شرکت بازیافت برای استفاده در زمین‌های کشاورزی خواهیم بود.

وی در ادامه اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و راه‌اندازی فاز توسعه‌ای این شرکت برای تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح قابل استفاده را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

 به گفته شیرزادی طرح دیگری که در دستور کار این شرکت  قرار دارد، تبدیل زباله‌های حرارتی غیر‌قابل بازیافت همچون، نایلون و.. است که به عنوان سوخت جایگزین گاز در کارخانه‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: هر دو کیلوگرم از این زباله‌های حرارتی می‌تواند به عنوان یک متر مکعب گاز استفاده شود و مصرف گاز سالیانه در کارخانه‌‌ها را ۲۰ میلیون متر‌ مکعب کاهش دهد.

وی سرمایه مورد نیاز برای تکمیل این فاز را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح آماده است و در صورت تامین اعتبار ظرف دو‌ سه ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان