//
کدخبر: ۴۲۴۲۳۵ //
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

"جهاد تبیین" مهمترین مولفه در روشنگری هشت سال دفاع مقدس است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا "جهاد تبیین" را مهمترین مولفه در روشنگری هشت سال دفاع مقدس دانست.

"جهاد تبیین" مهمترین مولفه در روشنگری هشت سال دفاع مقدس است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز (سوم مهرماه) برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم "سلیمان طاهری" در ابتدای این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع و پایمردی اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از آغازین روزهای انقلاب تا‌کنون تمامی همت خود را به کار بسته‌اند تا با استفاده از جنگ سخت، جنگ‌ترکیبی، شبیخون فرهنگی و فتنه‌های متعدد به این نظام لطمه وارد کنندکه خوشبختانه تا‌کنون موفق نشده‌اند و پس از این نیز نخواهند توانست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا جهاد تببین را مهمترین مولفه برای روشنگری در مورد هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: بر اساس فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری جهاد تبیین می‌تواند بیانگر سلحشوری‌‌ها و جوانمردی‌های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع و استقامت باشد.

وی تصریح کرد: به برکت حماسه عظیم دفاع مقدس، امروز دشمن به درجه‌ای از یقین رسیده که می‌داند توان مقابله با انقلاب اسلامی در جنگ سخت را ندارد و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا از طریق جنگ ترکیبی جوانان ما را از راه و مسیر شهدا منحرف نماید اما موفق نشده، آنچنان که در سالگرد مهسا امینی با وجود حجم گسترده‌ای از تبلیغات علیه نظام، در سراسر کشور اتفاق خاصی نیفتاد که نشان از اقتدار و عظمت نظام جمهوری‌اسلامی دارد.IMG_20230925_123718

امیر طاهری هشت سال دفاع مقدس را دستاوردی عظیم برای نظام و انقلاب دانست و افزود: امروز به برکت خون شهدا و این حماسه عظیم نه تنها تهدیدها و تحریم‌های دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی کارساز نبوده بلکه دشمنان ما همواره خوف این را دارند که کشورهای دیگر از ما ادوات و تجهیزات جنگی خریداری نمایند.

وی در ادامه از جمله برنامه‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب در گرامیداشت هفته دفاع مقدس را؛ دیدار با نماینده ولی فقیه و خانواده شهدا و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس، اکران دو فیلم مستند با موضوع امداد‌رسانی در زلزله‌ و عملیات بازی‌داز،  تجلیل از پیشکسوتان، اجرای برنامه‌های ورزشی،  رونمایی از دو جلد کتاب،  برپایی محفل انس با قرآن کریم، حضور پرشور در نمازجمعه و... عنوان کرد.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا خاطر‌نشان کرد: امروز هر اتفاقی در دنیا بیفتد و جمهوری اسلامی ایران در آن نباشد به سرانجام نخواهد رسید.

وی در گوشه‌دیگری از سخنانش به سطح آمادگی ارتش اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از توان و بازدارندگی بالایی برخوردارند و تهدید بوسیله فشنگ را با موشک پاسخ خواهیم داد و هیچگونه واهمه‌ای از کشورهای دیگر نداریم.

 این مقام مسئول از امنیت مرزها نیز سخن گفت و افزود: با وجود داشتن مرز مشترک با کشور عراق و نزدیکی مرز خسروی با شهر دیاله عراق که محل استقرار نیروهای داعش است امنیت خوبی در مرز حاکم است و  داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد چون در کسری از ثانیه به درک واصل خواهد شد.

امیر طاهری در گوشه دیگری از سخنانش به برپایی ۱۳ موکب ارتش در مسیر پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: قرارگاه منطقه‌ای غرب از  از ورودی شهر کرمانشاه تا مرز خسروی، مهران و باشماق روزانه پنج هزار پرس غذای گرم را بین زائرین عتبات عالیات توزیع کرد و پارکینگ خودرویی نزاجا نیز با ظرفیت نگهداری ۱۲‌ هزار خودرو، طی این ایام در خدمت زائرین عزیز بود. همچنین بیمارستان صحرایی ارتش، بالگردهای هوانیروز قهرمان و... نیز در مرز خسروی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) خدمات رسانی کردند.

وی درپایان از پاکسازی ۹۸ درصد از مناطق مرزی استان که در دوران جنگ، توسط صدام ملعون مین‌گذاری شده‌بود خبر داد و گفت: در حال حاضر این مناطق پاکسازی شده و اگر طی چند ماه اخیر مین خنثی نشده‌ای رویت یا منفجر شده، به دلیل جابجابی خاک و وجود سیلاب بوده‌ است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان