//
کدخبر: ۴۲۳۶۰۰ //
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برگزاری جشنواره ملی "تئاتر زاگرس" خواسته به حق هنرمندان کرمانشاهی است/ تسهیلات حمایتی گوشه‌ای از مشکلات هنرمندان را مرتفع می‌کند

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست صممیمی با اصحاب هنر که باحضور معاون امور هنری وزارت ارشاد برگزار شد گفت: برگزاری جشنواره ملی "تئاتر زاگرس" خواسته هنرمندان کرمانشاهی است.


برگزاری جشنواره ملی "تئاتر زاگرس" خواسته به حق هنرمندان کرمانشاهی است/ تسهیلات حمایتی گوشه‌ای از مشکلات هنرمندان را مرتفع می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در نشست صمیمی اصحاب هنر استان که با حضور معاون امور هنری وزارت ارشاد برگزار شد اظهار کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن اقلیم‌های جغرافیایی، آداب، آیین‌ها، سنن و خرده‌فرهنگ‌های متفاوت در آفرینش آثار هنری به عنوان یکی از خواستگاه‌های افتخار‌آفرین برای هنر کشور به شمار می‌رود.
جمال برفی افزود: استان کرمانشاه اساتید بزرگی در حوزه خوشنویسی همچون؛ میرزا رضا کلهر، آیت‌الله نجومی و استاد جواری دارد، در حوزه موسیقی بزرگانی همچون میرزاده، لرنژاد، شهرام ناظری، کیخسرو پورناظریان، کیوان کلهر، و علی اکبر مرادی را داشته و دارد و در هنرهای تجسمی و تئاتر نیز استادانی همچون؛ استاد کلهرنیا استاد ادیبی، دکتر خاکی و دکتر اسدی را در دامان پرورش داده که منشا خلق آثار هنری در کشور هستند و می‌طلبد که این استان به صورت ویژه و خاص دیده شود.
وی در ادامه تعداد انجمن‌های ثبت شده در حوزه هنرهای تجسمی را شش انجمن عنوان کرد و بیان داشت: ۶۶ باب آموزشگاه آزاد و هنری در استان کرمانشاه فعالیت دارند که از این تعداد ۴۸ آموزشگاه در شهرستان کرمانشاه و ۱۸ آموزشگاه  دیگر نیز در سایر شهرستان‌های استان حضور دارند.
برفی تعداد آموزشگاه‌های حوزه هنرهای تجسمی را ۲۹ باب، آموزشگاه‌های خوشنویسی را شش باب، هنرهای نمایشی را چهار باب، گریم و چهره‌پردازی را سه باب و حوزه موسیقی را ۲۵ باب عنوان کرد و گفت: همچنین ۲۳ آموزشگاه ادواری و مهارتی، چهار موسسه تک منظوره موسیقی، یک موسسه تک‌منظوره هنرهای نمایشی، چهار موسسه تک منظوره مد ولباس، پنج موسسه برگزاری اجراهای صحنه‌ای، هفت نگارخانه شامل سه نگارخانه خصوصی و چهار نگارخانه دولتی و سه شورای نظارتی در استان فعالیت دارند.
وی در ادامه ثبت جشنواره ملی تئاتر مرصاد در تقویم معاونت هنری را یکی از مطالبات هنرمندان هنرهای نمایشی استان از معاونت هنری وزارت ارشاد دانست و گفت: با توجه به اینکه عملیات مرصاد در استان کرمانشاه اتفاق افتاده و هنرمندان این عرصه هر ساله در سالگرد این عملیات غرور‌آفرین آثاری فاخر را اجرا می‌نمایند درخواست می‌کنیم این جشنواره در تقویم معاونت هنری ثبت شود.
این مسئول همچنین برگزاری هفته هنری کرمانشاه در اقلیم و بخش عرب نشین عراق را در راستای تولید و عرضه هنر‌های نمایشی و آثار فاخر از مطالبات هنرمندان این عرصه عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی بازارچه هنر در حوزه مرزی نیز می‌تواند در زمینه تبادل و فروش آثار و ساخت، "ساز" فعال گردد.
برفی در ادامه برپایی جشنواره ملی تئاتر زاگرس را از مطالبات چندین ساله حوزه هنرهای نمایشی عنوان کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه به دلیل  برخورداری از آیین‌ها و قومیت‌های مختلف در حوزه‌ هنرهای نمایشی سرآمد بوده و هنرمندان بسیاری هم از دل این استان پرورش یافته و در سطوح مختلف درخشیده‌اند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین تشکیل خانه‌ای منسجم در راستای صیانت از آواها و نواهای رنگارنگ موسیقی استان را کاری مهم برشمرد و افزود: رنگارنگی نواها و سازهای متفاوت موسیقی که در استان کرمانشاه وجود دارد، نیازمند توجه ویژه است و می‌تواند باعث انسجام و حفظ این آثار گردد.
برفی اضافه کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن ۱۰ استاد بزرگ در عرصه‌ خوشنویسی و ۵۰ خوشنویس فوق ممتاز نیازمند برگزاری کنگره دوسالانه خوشنویسی با نام میرزا رضا کلهر است که امیدواریم این موضوع نیز مدنظر معاون هنری وزارت قرار گیرد.
وی در پایان از معاون هنری وزارت ارشاد درخواست کرد بسته‌های تسهیلاتی ارزان قیمت و بسته‌های حمایتی برای تولید آثار هنرمندان در اختیار اعضای صندوق اعتباری هنر استان قرار گیرد تا قسمتی از مشکلات پیش‌روی این عزیزان مرتفع گردد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان