//
کدخبر: ۴۲۱۲۸۸ //
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی:

بازگشت ۸۰ درصد زائران به کشور/ تردد ۹۰۰ هزار نفر از مرز خسروی

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۴ میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی امسال ، گفت: ۸۰ درصد این افراد تاکنون به کشور بازگشته اند.

بازگشت ۸۰ درصد زائران به کشور/ تردد ۹۰۰ هزار نفر از مرز خسروی
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار احمد رضا رادان با حضور در قرارگاه رسانه ای اربعین صدا و سیمای مرکز کرمانشاه مستقر در پایانه مرزی خسروی اظهار داشت: امسال رکورد حضور در همایش عظیم اربعین علی رغم تمام شیطنت های دشمنان شکسته شد و برای اولین بار بیش از ۴ میلیون زائر در این رویداد بزرگ حضور یافتند.
وی با اشاره به بازگشت بیش از ۳ میلیون زائر از سفر کربلا ، گفت: می‌توان اذعان کرد تاکنون حدود ۸۰ درصد زوار به کشور بازگشته اند.
سردار رادان همچنین با اشاره به خروج تعداد زیادی از اتباع خارجی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین ، گفت: تا امروز بیش از ۳۰ درصد آن ها بازگشته اند.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه از همکاری بسیار خوب مقامات عراقی در پذیرش و پذیرایی از زائران ایرانی قدردانی کرد و گفت: آن ها از همان روز نخست همکاری بسیار خوبی داشتند و تسهیل گری های لازم را انجام دادند.
وی ادامه داد: همین تسهیل گری و همکاری بسیار خوب مقامات عراقی باعث شد تا زائران ایرانی امسال راحت تر از سال های گذشته به عتبات عالیات و کربلای معلی اعزام شوند.
سردار همچنین به استقبال بسیار خوب زائران اربعین برای تردد از پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و گفت: امسال ۹۰۰ هزار نفر این مرز را انتخاب کردند تا نسبت به سال های گذشته با رشد چشمگیری مواجه شوند.
عالیترین مقام انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۰۰ هزار نفری که مرز خسروی را برای تردد انتخاب کرده اند، ۵۲۰ هزار نفر آن ها برای سفر به عتبات عالیات بوده و ۳۸۰ هزار نفر هم از طریق این مرز به کشور بازگشتند.
وی مهمان نوازی مردم کرمانشاه را در استقبال بسیار خوب زائران برای تردد از مرز خسروی را هم یکی از عوامل تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: در کرمانشاه مسئولان دلسوزی مانند سردار حاجیان فرمانده انتظامی این استان حضور دارند که تا پای جان برای امنیت و آسایش زائران تلاش می‌کنند.
سردار رادان تصریح کرد: مردم مرز دار و غیور کرمانشاه در طول تاریخ و خصوصا دوران دفاع مقدس رشادت های زیادی از خود نشان داده و میزبان خوبی برای رزمندگان بودند.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰ درصد زائران اربعین از جوانان غیرتمند بودند ، گفت: آن ها علی رغم همه شیطنت‌های دشمنان سختی های راه را به جان خریدند تا در زمره زوار قرار گیرند.
وی حضور پرشور مردم در همایش عظیم اربعین را شکست بزرگی برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در حالی امسال رکورد حضور زوار در مراسم اربعین شکسته شد که دشمنان برای عدم حضور مردم تبلیغات فراوانی کرده بودند.
وی در پایان از تلاش‌های همه کارکنان انتظامی برای حضور مخلصانه در مأموریت اربعین قدردانی کرد و گفت: بسیاری از آن ها حدود ۲۰ روز از خانواده خود دور بودند اما این سختی را به جان خریدند تا زائران با فراغ بال عازم این سفر معنوی شوند که جای تشکر ویژه دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان