//
کدخبر: ۴۲۰۴۱۵ //
فرمانده قرارگاه ویژه اربعین کرمانشاه:

تردد ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز "خسروی"/ تردد هر زائر؛ کمتر از یک دقیقه طول

فرمانده قرارگاه ویژه اربعین استان کرمانشاه از خروج بیش از ۴۷۰ هزار زائر از مرز خسروی در اربعین امسال خبر داد.

تردد ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز "خسروی"/ تردد هر زائر؛ کمتر از یک دقیقه طول
به گزارش فرتاک نیوز،

علی شعبانی  با اشاره به افزایش تردد از مرز خسروی در شبانه روز گذشته گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ هزار و ۳۱۱ نفر از این مرز خارج شده و ۴۴ هزار و ۴۹۷ نفر از طریق آن وارد کشور شده اند.

وی افزود: در مجموع روز گذشته ۱۰۷ هزار زائر از مرز خسروی تردد داشتند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

به گفته فرمانده قرارگاه ویژه اربعین کرمانشاه تاکنون بیش از ۴۷۰ هزار زائر از مرز خسروی راهی عتبات شده و بیش از ۱۲۲ هزار زائر نیز از این مرز وارد کشور شده اند.

شعبانی گفت: با این احتساب تردد از مرز خسروی در اربعین امسال تاکنون به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به استقرار ۹۲ گیت در مرز خسروی گفت: در حال حاضر روزانه گیت های بیشتری به بحث ورود زوار به کشور اختصاص داده می شود.

شعبانی گفت: با توجه به گیت های موجود و نیز رایزنی های صورت گرفته با طرف عراقی، خوشبختانه سخت‌گیری ها برای تردد زوار کمتر شده و معطلی زوار در عبور از گیت‌ها نهایتا به دو تا سه دقیقه رسیده و بسیاری زوار نیز در کمتر از یک دقیقه از مرز عبور می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به افزایش خدمات در مسیر بازگشت زوار گفت: در حال حاضر غربالگری زوار در خصوص برخی بیماری‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: همچنین ترافیک محورهای استان در مسیرهای رفت و برگشت هم روان است و زوار به راحتی می توانند خود را به مرز رسانده و یا از مرز خارج شوند.

شعبانی گفت: خوشبختانه تا امروز مشکلی هم در بحث تامین پارکینگ نداشته‌ایم و با توجه به افزایش چشمگیر تردد زوار در اربعین امسال، توسعه پارکینگ‌ها را برای اربعین سال آینده در دستور خواهیم داشت.

منبع:ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان