//
کدخبر: ۴۲۰۱۴۵ //
در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان شد :

وزیر کشور: توفیق دائمی مردم استان سمنان ،پذیرایی از زوار امام رضا است

وزیر کشور گفت: توفیق دائمی مردم استان سمنان این است که پذیرای مهمانان امام رضا(ع) هستند، مردم استان سمنان مردم ولایتمدار، شهید پرور و پرتلاش هستند و استان سمنان یکی از استان های بسیار خوب است.



وزیر کشور: توفیق دائمی مردم استان سمنان ،پذیرایی از زوار امام رضا است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش فرتاک نیوز، احمد وحیدی ، وزیر کشور عصر پنج شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان که به میزبانی دفتر امام جمعه برگزار شد ؛ گفت :  توفیق دائمی مردم استان سمنان این است که پذیرای مهمانان امام رضا(ع) هستند، مردم استان سمنان مردم ولایتمدار، شهید پرور و پرتلاش هستند و استان سمنان یکی از استان های بسیار خوب است.

وی گفت : درجه سواد استان سمنان نسبت به استان های دیگر برتری دارد و از مردم فرهیخته بهره مند است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه استان سمنان ظرفیت های صنعتی، معدنی، گردشگری و فرهنگی فراوانی دارد ، گفت : منطقه کویر یک ظرفیت بسیار بزرگ است و کمبود نیست، بلکه می توان از آن به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وزیر کشور اظهار داشت : استاندار سمنان بسیار پرتلاش هستند و هرجا که حضور یافتیم ، مردم و مسئولان از ایشان تقدیر و تشکر نمودند که این مهم نشان می دهد دولت در استان سمنان وظیفه خود را که باید در خدمت مردم باشد و برای مردم بدون شناخت زمان و بی وقفه خدمت کند، به خوبی عمل نموده است.

وحیدی اضافه کرد : این دستاوردها نتیجه وحدت، همبستگی و تلاش همگانی است که در بین تمامی مسئولان استان شکل گرفته است.

وی تاکید کرد : یقینا نقش نماینده ولی فقیه در استان به عنوان محور وحدت و انسجام استان انکار ناپذیر است.

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت :  نرخ فرزند آوری در استان سمنان در پایین ترین مقدار قرار دارد و ۱۰ درصد دارای سالمندی است، بحث پیری جمعیت ضعف استان سمنان است، استانداری و مسئولان وظایف خود را انجام خواهند داد، اما نیاز به یک عزم همگانی همراه با فکر و چاره جویی دارد.

وی اضافه کرد : در بحث فرزند آوری نباید موضوع را به کسب درآمد ها متصل کرد، در استان سمنان وضع نسبی درآمدی مردم خوب است و ضریب جینی پایینی را در اکثر شهرستان ها شاهدیم، وضع عدالت در استان وضع خوبی است.

وزیر کشور همچنین گفت : انشالله با محوریت‌نماینده ولی فقیه و اقدامات استاندار  در این حوزه تلاش کرده و از این ظزفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به بحران آب گفت : بحث آب و تنش آبی دیگر مشکل استان است، با مدیریت صورت‌ گرفته از تنش آبی عبور کردیم اما به عنوان یک‌مساله جدی در دستور کار است.

وی همچنین اظهار داشت : استان سمنان معبر عبوری زوار عزیز است که باید در بحث ایمن سازی راه های مواصلاتی کار شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : در بحث آسیب های اجتماعی گزارش های نامناسبی از استان نداشتیم و ضعیت مطلوب است، حاشیه‌نشینی در استان بسیارکم است.

وی در پایان تاکید کرد : در صورت توجه‌ به بحث‌ جمعیت، استان امادگی یک‌ تحول و رشد اساسی و جدی را دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان