//
کدخبر: ۴۱۰۰۹۲ //
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛

۳۱ مرداد پایان مهلت طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی/ قطع بیمه ۴۰۸ سودجو در پوشش کارگر ساختمانی و جایگزینی کارگران پشت نوبتی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پایان مهلت طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی در ۳۱ مرداد خبر داد.

۳۱ مرداد پایان مهلت طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی/ قطع بیمه ۴۰۸ سودجو در پوشش کارگر ساختمانی و جایگزینی کارگران پشت نوبتی
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگویی اختصاصی با فرتاک نیوز؛ با اشاره به اینکه پایان مرداد آخرین مهلت بخشودگی جرائم سال ۱۴۰۲ است اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرائم از ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ مرداد‌ماه در دستور کار قرار گرفت.
"اسکندر کاکایی" با اشاره به اینکه تاکنون حدود نیمی از این فرصت گذشته است افزود: متقاضیان می‌توانند در مهلت باقی‌ مانده ابتدا نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه es.tamin.ir اقدام و نتیجه را پس از بررسی توسط سازمان تامین اجتماعی، از طریق همین سامانه دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: پس از اعلام نتیجه کارفرمایان ۱۰ روز فرصت دارند نسبت به پرداخت کلی یا اقساطی این مبلغ طی مدت ۱۲ تا ۳۶ ماه بر اساس آخرین لیست ارسالی حق بیمه در سال ۱۴۰۱ اقدام نمایند و درکنار آن اشتغال را درکارگاه حفظ نمایند و در زمان پرداخت اقساط نیز لیست‌ بیمه‌شدگان‌ و حق بیمه را به تامین اجتماعی ارائه دهند که در غیر اینصورت شامل بخشودگی جرائم نخواهند شد.
مطالبات ۴۱۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی کرمانشاه از کارفرمایان
کاکایی میزان مطالبات تامین اجتماعی استان از کارفرمایان تا پایان سال ۱۴۰۱ را بیش ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت:بخشی از این مبلغ مشمول بخشودگی می‌شود و در حال حاضر نیز به ۴۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
پرداخت ماهیانه ۵۴۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان
مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه با اشاره به  افزایش مبلغ مستمری در ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار و ۶۰۰ مستمری بگیر در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و ماهیانه ۵۴۰ میلیارد تومان به حسابشان واریز می‌شود.
تمام حقوق و معوقات بازنشستگان پرداخت شده و بدهکار نیستیم
وی افزود: بر اساس افزایش حقوق و مستمری امسال که در دستور کار تامین اجتماعی قرار گرفت، خوشبختانه در حال حاضر حقوق و معوقات بازنشستگان پرداخت شده و بدهکار نیستیم و امیدوریم پس از این نیز بتوانیم به تعهدات کوتاه مدت، بلندمدت و بیمه‌ای خود به نحو شایسته‌تری عمل نماییم تا شاهد رضایتمندی صد‌درصدی شرکای اجتماعی خود در تامین اجتماعی استان باشیم.
با پرداخت ۹۸۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و درمان بیمه فراگیر خانواده ایرانی بهره‌مند شوید
وی اضافه کرد: در راستای افزایش پوشش بیمه‌ای در استان نیز اقدامات خوبی انجام گرفته در این زمینه،  بیمه شدن تمامی اصنافی که بیمه تامین اجتماعی نیستند را در دستور کار شعب قرار دادیم که تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده‌های ایرانی (بیمه ایرانیان و مشاغل آزاد) قرار بگیرند
  با بیمه "فراگیر خانواده‌ایرانی"، زنان خانه‌دار محدودیتی برای دریافت حقوق همسر یا پدر و مادر را ندارند
این مسئول خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه فراگیر خانواده ایرانی (ایرانیان) در سه سطح ۱۲ درصد با پرداخت حق بیمه ۶۸۰ هزار تومانی، ۱۴ درصد با پرداخت حق بیمه ۷۸۰ هزار تومانی و ۱۸ درصد با پرداخت حق بیمه حدود ۹۸۰ هزار تومانی با مزایای متناسب با پرداخت حق بیمه همچون بازنشستگی، از کار افتادگی و درمان همراه است و بر اساس شرایطی که سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده زنان سرپرست خانوار با پرداخت حق بیمه، در زمان بازنشستگی می‌توانند همزمان حقوق همسر یا پدر و مادر خود را بدون محدودیت دریافت نمایند.

22


مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه اشاره‌ای هم به تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده داشت و گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و منتظر اعلام سهمیه استان کرمانشاه از سوی ستاد‌ مرکزی سازمان تامین اجتماعی برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان در این حوزه هستیم.
قطع بیمه ۴۰۸ سودجو در پوشش کارگر ساختمانی و جایگزینی کارگران پشت نوبتی
به گفته کاکایی مبلغ حق بیمه پرداختی کارگران ساختمانی به تامین اجتماعی نسبت به سایر مشاغل کمتر است به همین دلیل گاها سودجویانی با نام کارگر ساختمانی از مزایای این بیمه استفاده می‌کنند که در سال گذشته با شناسایی ۴۰۸، نفر بیمه آنها قطع شد به همین نسبت کارگران ساختمانی پشت نوبتی مشمول، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
جذب ۲۶ درصد بیمه‌شدگان جدید از محل بیمه کشاورزان
وی در ادامه ضریب پوشش بیمه‌ای در استان را ۳۹ درصد عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته ۲۶ درصد بیمه‌شدگان جدید از محل بیمه کشاورزان جذب شدند که نسبت به استانهای دیگر در وضعیت مطلوبتری قرار داریم.
۳۵۴۴ نفر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند
کاکایی تعداد افرادی که از مقرری بیمه بیکاری در استان بهره‌مند می‌شوند را ۳۵۴۴ نفر عنوان کرد و افزود: افراد بیمه شده در بازه زمانی ۳۰ سال مشمول استفاده از حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری برای متاهلین و۳۶ ماه مقرری برای مجردین خواهند بود و در حال حاضر نیز ماهیانه ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به حساب مشمولین دریافت مقرری بیمه بیکاری واریز می‌شود.
شکایت بیمه‌ای علیه کارفرما پس از چندین سال امکانپذیر است/ ارائه مستندات و تحقیق در محل اشتغال، صدور رای و دریافت حق بیمه به نرخ سال را در پی دارد
این مسئول در ادامه فرار بیمه‌ای کارفرمایان را یکی از معضلات جامعه امروز دانست و گفت: افرادی که به هر دلیل طی سنوات خدمتی خود از سوی کارفرما مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند با ارائه مستندات و طرح دعوی به اداره کار می‌توانند، پس از بررسی پرونده و صدور رای تمامی حق و حقوق خود را بر اساس نرخ سال دریافت نمایند.
  بررسی شکایت از ۲۶۴۸ کارفرما در سال ۱۴۰۱
وی تعداد ادعای اشتغال به صورت طرح دعوی علیه کارفرمایان در سال ۱۴۰۱ را دو هزار و ۶۴۸ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۴ مورد رای اداره کار را دریافت کرده‌اند و پرونده دو هزار و ۹۴ نفر هم بر اساس مستندات ارائه شده در تامین‌اجتماعی بررسی شده است.
پیگیری شکایت ۳۵۳ نفر بر علیه کارفرما طی سه ماهه سال‌جاری
کاکایی همچنین تعداد ادعای اشتغال به صورت طرح دعوی طی سه ماهه سال‌جاری را ۳۵۳ مورد  عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹۳ مورد رای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشته و بقیه با ارائه مستندات در تامین اجتماعی بررسی و در دستور کار قرار گرفته است.
پرداخت ۷۰۰ فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی در سه ماهه اول سال‌جاری
مدیرکل تامین اجتماعی استان اشاره‌ای هم به پرداخت تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی داشت و گفت: طی سه ماهه اول سال جاری ۷۰۰ فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی از طریق بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت شده است.
سامانه شبانه‌روزی ۱۴۲۰ با ارائه ۴۶ خدمت غیرحضوری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
وی در پایان با تاکید بر اینکه ۴۶ خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر‌حضوری قابل انجام است گفت: سامانه ۱۴۲۰ به صورت شبانه‌روزی در خدمت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قرار دارد، همچنین بیمه‌شدگان عزیز با مراجعه به سایت تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir نیز می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.


خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان