//
کدخبر: ۴۰۹۳۹۹ //
استاندار کرمانشاه:

مدیران خسته و نا‌کارآمد استان به صورت منطقی تغییر خواهند کرد/ نگاه واقع‌بینانه و منصفانه به فرصت‌ها آینده کرمانشاه را خواهد ساخت

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران خسته و ناکارآمد استان به صورت منطقی تغییر خواهند کرد.

 
مدیران خسته و نا‌کارآمد استان به صورت منطقی تغییر خواهند کرد/ نگاه واقع‌بینانه و منصفانه به فرصت‌ها آینده کرمانشاه را خواهد ساخت
به گزارش فرتاک نیوز،

 

"محمد طیب صحرایی" عصر امروز (۱۰ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از تحولات و فراز و فرود‌هایی را تجربه کرده‌اند که گاهی بر اساس نیاز باید به آنها اشاره کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در یک رویکرد تلخ می‌توان استان کرمانشاه را با یکسری ویژگی های تلخ و ناراحت کننده دید و در رویکرد دیگر میتوان از واقعیت‌ها فاصله گرفت و تصویری غیر واقعی از استان نشان دهیم که اقناع کننده هم نیست گفت: اما رویکرد سومی هم هست که واقع‌بینانه و منصفانه نگاه کنیم و بگوییم کرمانشاه پر از ظرفیت و فرصت است و باید از این فرصتها استفاده کرد.IMG_20230701_224700

وی انتخاب رویکرد منصفانه و واقع‌گرایانه را راهی در راستای ساختن آینده استان عنوان کرد و گفت: کرمانشاه باید به دست کرمانشاهیان ساخته شود و از افراد دلسوز برای رشد و توسعه استان استفاده نماییم تا شاهد جهشی بزرگ و شتاب‌دهنده باشیم.

صحرایی اضافه کرد: برای رسیدن به این خط‌مشی عالمانه پنج مرجع را شامل؛ مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ و  مجموعه سوالاتی که در شورای اداری استان از مدیران استانی در قالب ۱۰ سوال مد‌نظر قرار دادیم و با بررسی آنها به تقویت بخش صنایع، کشاورزی و گردشگری به عنوان مهمترین موضوع بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه رسیدیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشکری توجه به این حوزه را مدیریت عالمانه دانست و گفت: پس از شناسایی ظرفیت‌ها و مدیریت عالمانه آنها باید مجاهدانه عمل نماییم و با رعایت چارچوب‌های قانونی استان را با شتاب رو‌به جلو حرکت دهیم.

وی در گوشه‌دیگری از سخنانش اشاره‌ای به تخصیص اعتبار مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه داشت و گفت: در ابتدای ورودم به کرمانشاه حدود ۸۹ میلیارد تومان از اعتبارات سفر تخصیص یافته بود که در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته  و نشان از مدیریت عالمانه و مجاهدانه دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: امیدواریم تا قبل از سفر دوم ریاست جمهوری به استان کرمانشاه مانده اعتبار سفر اول تخصیص یابد تا در سفر دوم مطالبات جدیدی را پیگیری نماییم.

این مسئول اشاره‌ای هم به تخصیص ۱۰۰ درصدی زمین مورد نیاز مسکن ملی در استان داشت و گفت: شش ماه قبل تنها ۱۰ درصد زمین مورد نیاز این طرح تخصیص یافته بود اما در حال حاضر ۱۰۰ درصد این ظرفیت محقق شده است.

صحرایی همراهی و همکاری در استان را زمینه ساز رشد و توسعه استان عنوان کرد و بیان داشت: در سه‌ ماهه اول سال‌جاری در زمینه تعهد ایجاد اشتغال رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر دلیل تاخیر در تغییرات مدیریتی استان نیز گفت: هرچند تغییرات مدیریتی در استان انجام خواهد گرفت اما صرفا به دلیل اینکه کسی در دوره قبل مدیر بوده تغییر نخواهد کرد.

وی تغییر مدیران استانی به یکباره را سنگین و غیر‌منطقی دانست و گفت: البته مدیران خسته و کسانی که کارآمدی لازم را ندارند به صورت منطقی تغییر خواهند کرد.

صحرایی اشاره‌ای به کند بودن روند تغییرات مدیران در کشور بر اساس انجام استعلامات متعدد داشت و گفت: گاهی این روند سه ماه طول می‌کشد و بعضی مواقع نیز نظرات اثرگذار، کاهنده یا مخالف بر این تغییرات تاثیر دارد.

صحرایی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر صحبت‌های اخیر نمایندگان استان در صحن علنی مجلس نیز گفت: نمیخواهم با توجه این مسائل روح مردم را خسته کنم خبرهای خوب و نوید بخش در استان پاسخ به این مسائل است.

وی افزود: زمان کوتاه است، کاش در کنار هشت نماینده استان به وزارت‌خانه‌ها ورود می‌کردیم و آورده خوبی برای استان اخذ‌ می‌شد.

صحرایی گفت: اگر هر کدام از نمایندگان آورده‌ای را برای استان زنده کنند پا به پایشان خواهم دوید.

این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش به موضوع تاخیر در ساخت تقاطع غیر هم‌سطح سپاه پرداخت و گفت: برای من هم ناخوشایند است که این طرح بر اساس تقویم ارائه شده تکمیل نشد البته جلسه‌ای نیز در چند هفته گذشته با موضوع پروژه‌های شهری و این پروژه با اعضای شورای شهر پیمانکاران و شهردار کرمانشاه برگزار شد و مشکلات را بررسی و‌پیگیری کردیم و ظرف ۱۰ روز آینده نیز جلسه دیگری برگزار خواهیم کرد.

وی شرایط فعلی شهر کرمانشاه را نامطلوب دانست و افزود: تمام تلاش خود را برای ایجاد وضعیتی رضایت‌بخش در کرمانشاه کرده ایم و برای ساخت و تجهیز دو شهربازی در کرمانشاه هم با چند سرمایه ‌گذار صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم که امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب برسیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع:
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان