//
کدخبر: ۴۰۵۷۰۴ //
به مناسبت روز صنایع دستی انجام گرفت؛

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه

به مناسبت ۲۰ خرداد، روز صنایع دستی از هنرمندان حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه تجلیل شد.


 تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران و مسئولین استانی طی مراسمی از هنرمندان استانی حوزه صنایع دستی تجلیل شد.

 سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: صنایع دستی حاصل ابتکار، تفکر، عمل خلاقیت و ذوق یک ملت است.

داریوش فرمانی افزود: انسانهای اولیه هزاران سال پیش برای نگهداری مایحتاج خود دست به خلق صنایع دستی و سفالی زدند و در حال حاضر از طریق این صنایع دستی می‌توان به صنعت، ذوق، سلیقه، عادت و سنت‌های پیشینیان پی برد.

وی تصریح کرد:هنرمندان صنایع دستی در حال حاضر وارثان هنرمندان چند هزار ساله هستند که با خلق آثار خود ارزش‌ها و باورهای خود را به آیندگان و نسل جوان منتقل خواهند کرد.

  فرمانی با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی در زمینه اقتصادی نیز گفت: این صنعت با سرمایه‌گذاری اندک اشتغالزایی بالایی ایجاد می‌کند و بستری برای توسعه گردشگری نیز خواهد بود.IMG_20230610_215244

 وی آموزش را یکی از رسالت‌های مهم میراث فرهنگی در زمینه حفظ صنعت و هنر صنایع دستی عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تعدادی از رشته‌های صنایع دستی که در استان منسوخ و به دست فراموشی سپرده شده است را احیا خواهیم کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی را یکی دیگر از کارهای میراث فرهنگی در زمینه حفظ این صنعت دانست و گفت: در نظر داریم با همکاری شهرداری و شورای شهر در ورودی هر شهرستان با حفظ معماری ایرانی اسلامی بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی نماییم و آثار تولید شده توسط هنرمندان را در این بازارچه‌ها به نمایش بگذاریم.

 وی در پایان با اشاره به اینکه بحث فروش و بازاریابی محصولات تولید شده در صنایع‌دستی مهم و ضروری است گفت: یکی از موضاعاتی که با جدیت به دنبال آن هستیم برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در کردستان عراق، مناطق جنوبی و عرب نشین این کشور است و قصد داریم با ایجاد این فرصت در زمینه فروش و بازاریابی به هنرمندان حوزه صنایع دستی ‌کمک کنیم. IMG_20230610_215231

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از هنرمندان صنایع دستی در استان تجلیل شد.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان