//
کدخبر: ۴۰۴۵۵۳ //

هشدار هواشناسی به ۷ استان ؛ از این مکان‌ها تردد نکنید

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۷ استان، گفت: از یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ تا پایان وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک، در چندین استان کشور داریم.

هشدار هواشناسی به ۷ استان ؛ از این مکان‌ها تردد نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور ، اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب همچنین بعدازظهر فردا در بخش‌هایی از فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و استان مرکزی همچنین ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد گرد و خاک داریم.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد در آذربایجان شرقی، آذربایجان غرببی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات جنوبی البرز غربی و مرکزی و دامنه‌ها و بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، قم، مرکزی و سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اووایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان و مرکز کشور رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد شمال‌غرب، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده در نیمه جنوبی تهران، جنوب البرز، قم، جنوب و شرق کرمان، شمال استان مرکزی، جنوب سمنان، غرب کرمانشاه، ایلام و خوزستان و شمال و شرق اصفهان در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور حاکم است.

وی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۷ استان، توضیح داد: از یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ تا پایان وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک در چندین استان کشور داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ در ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات سمنان، روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ در ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان، شرق مرکزی و روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ در ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران این شرایط جوی حاکم است.

ضیائیان ادامه داد: در این راستا آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری، اواخر وقت افزایش ابر با بارش پراکنده و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۵ درجه خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان