//
کدخبر: ۴۰۲۸۸۳ //

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۳/۰۵؛ تداوم ناپایداری‌های جوی در کشور/ هشدار تندبادهای لحظه‌ای در تهران و البرز

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق کشور تا سه‌شنبه آینده از وقوع تندبادهای لحظه‌ای برای استان‌های تهران و البرز خبر داد.

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۳/۰۵؛ تداوم ناپایداری‌های جوی در کشور/ هشدار تندبادهای لحظه‌ای در تهران و البرز
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و شمال فارس رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بعدازظهر وقوع تندباد لحظه‌ای برای استان‌های تهران،‌ البرز و قم دور از انتظار نیست. شنبه در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، سواحل شرقی دریای خزر  ارتفاعات البرز مرکزی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

یکشنبه آینده در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.  روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب رگبار پراکنده و در ارتفاعات جنوب شرق بارش خفیف با احتمال رعدوبرق پیش بینی شده است.

به گزارش تسنیم، امروز در استان‌های شرق کشور وزش باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود. همچنین امروز شرق دریای عمان و فردا شنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

  توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی  

زمان پایان: جمعه 1402/03/05

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ

منطقه اثر:
جمعه 1402/03/05: اردبیل

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان