//
کدخبر: ۳۰۸۳۰۳ //

هشدار سازمان هواشناسی برای بیش از ۱۰استان

سازمان هواشناسی با انتشار هشدار زرد از بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک در بیش از ۱۰استان خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی برای بیش از ۱۰استان
به گزارش فرتاک نیوز،

این اطلاعیه از رشد ابرهای همرفتی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، قزوین،  خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است و منطقه اثر آن در روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) شامل آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین در روز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) شامل شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، نیمه غربی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق یزد و در روز جمعه (۱۰ اردیبهشت) نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گردو خاک است.

 سازمان هواشناسی هموطنان را به اجتناب از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، حفظ دام‌ها در مراتع و دوری از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حفظ و تقویت سازه‌های موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب توصیه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان