//
کدخبر: ۳۹۷۱۲۷ //

پیش بینی آب و هوا | هشدار هواشناسی برای ۲۸ استان

سازمان هواشناسی با هشدار برای ۲۸ استان از احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ در مناطق کوهستانی خبر داد.

پیش بینی آب و هوا | هشدار هواشناسی برای ۲۸ استان
به گزارش فرتاک نیوز،

اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

 توصیف سامانه اول: گذر امواج تراز میانی و فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/02/05

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/02/04: سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، شمال فارس، شمال هرمزگان، اصفهان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، اردبیل، زنجان و ارتفاعات خراسان جنوبی.

سه‌شنبه 1402/02/05: سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، یزد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، مازندران، گیلان، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، قم، لرستان، ایلام، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و دامنه و ارتفاعات هرمزگان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب اکید از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/02/05

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/02/04: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال کرمان، شرق سمنان، آذربایجان شرقی، خوزستان، ایلام، غرب لرستان، غرب کرمانشاه.

سه‌شنبه 1402/02/05: شمال و غرب سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، جنوب و غرب خراسان رضوی و جنوب تهران.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به‌ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق

زمان شروع: دوشنبه 1402/02/04

زمان پایان: دوشنبه 1402/02/04

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات کرمان.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه 1402/02/04

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1402/02/05

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و بویژه دور از ساحل.

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل شمال خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک ، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان