//
کدخبر: ۳۸۲۸۸۶ //
مرمت و احیای یک بنای تاریخی دیگر در منطقه ۱۲

مؤسسه فرهنگی هنری آرتین در عمارت وزیردفتر افتتاح شد

شهردار منطقه ۱۲ از تأسیس مؤسسه فرهنگی-هنری آرتین (نام کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاه‌چراغ) در عمارت تاریخی وزیردفتر خبر داد.

مؤسسه فرهنگی هنری آرتین در عمارت وزیردفتر افتتاح شد

امیر یزدی گفت: پس از احیا و مرمت خانه تاریخی وزیردفتر واقع در محله قدیمی سنگلج، بنا بر تصمیم مالک مقرر شد از این فضا برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده شود که به همین منظور مؤسسه فرهنگی-هنری‌ای به نام آرتین، کودک بازمانده از حادثه شوم تروریستی شاه‌چراغ در آن شکل گرفت.

 به گزارش فرتاک‌ نیوز؛یزدی توضیح داد: عمارت وزیردفتر دارای زمینی به مساحت 600 مترمربع به همراه حدود 700 متر زیربناست که در 2 طبقه در گذر وزیردفتر واقع شده است. مراحل احیا و مرمت این خانه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به پایان رسیده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری برای مصارف فرهنگی-هنری است.

میرزا هدایت‌الله وزیردفتر از رجال دوره ناصرالدین‌شاه و پدر دکتر مصدق بود. همسر وی و مادر دکتر مصدق، ملک‌تاج خانم فیروز ملقب به نجم‌السلطنه، نوه عباس‌میرزا بود که بیمارستان نجمیه فعلی تهران واقع در پل حافظ از موقوفات وی است.

سال 1399 شخصی به نام دکتر خواجه پیری، عمارت وزیردفتر که از املاک میرزا هدایت‌الله بود، از 37 وارث نهایی آن خریداری و احیا می‌کند. این ملک به گفته صاحبان فعلی آن، هم‌اکنون برای مقاصد فرهنگی-هنری در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان