//
کدخبر: ۳۸۲۷۴۹ //
فرماندار کرمانشاه:

طرح جامع شهر هلشی نیازمند بازنگری است/دو بانده کردن مسیر هلشی به کرمانشاه باعث رونق این منطقه خواهد شد

فرماندار کرمانشاه در آیین بهره‌برداری از گازرسانی به ۶۷ روستای بخش فیروز‌آباد شهرستان کرمانشاه گفت:طرح جامع شهر هلشی نیازمند بازنگری است

 طرح جامع شهر هلشی نیازمند بازنگری است/دو بانده کردن مسیر هلشی به کرمانشاه باعث رونق این منطقه خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه در آیین بهره‌برداری از گازرسانی به ۶۷ روستای بخش فیروز‌آباد شهرستان کرمانشاه که پیش از‌ظهر امروز (۲۷ دی‌ماه) در روستای چنار برگزار شد اظهار کرد: بخش فیروز‌آباد به عنوان بزرگترین بخش شهرستان کرمانشاه با وسعت ۲۰۰۰ هزار متر‌مربع دارای ۲۵۳ روستا باجمعیت ۳۵هزار نفر است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به محرومیت‌های بخش آب و تنش‌های آبی در این منطقه افزود: تابستان سال‌جاری آبرسانی به ۷۳ روستای این بخش با تانکر انجام گرفته است  و با اجرای پروژه مجتمع آبرسانی امام‌علی(ع) مشکل ۲۳ روستا حل خواهد شد.ولی همچنان مشکل ۵۰ روستا باقی خواهند ماند.

وی بودجه کل شهرستان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان به طرح‌های محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که تاکنون ۱۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته و انتظار داریم نسبت به تخصیص مابقی آن اقدامات لازم انجام گردد.

رحیمی زنگنه در ادامه با اشاره به اینکه طرح جامع شهر هلشی نیاز به بازنگری دارد نیز گفت: با وجودی‌ که ۲۳ سال است هلشی به عنوان شهرستان شناخته می‌شود اما در حال حاضر مانند روستاست و از امکانات شهری محروم است.

 به گفته فرماندار کرمانشاه، شهر هلشی مرکز بهداشت و سلامت ندارد و نیازمند ایجاد  بیمارستان در این شهرستان هستیم.

این مسئول دو بانده کردن مسیر کرمانشاه به هلشی را یکی دیگر از درخواست‌های مردم این منطقه دانست و افزود: در راستای حضور ادارات و شعب بانک نیازمند دو بانده کردن این مسیر هستیم.

 رحیمی‌زنگنه در پایان با اشاره به وسعت ۷۰ هزار هکتاری جنگل‌های بلوط این منطقه نیز گفت: تنها سه نفر مسئول حفاظت از منابع طبیعی در این مناطق خدمت رسانی میکنند که با توجه به اهمیت حفظ انفال باید این موضوع مورد توجه و بازبینی قرار گیرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۷۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان