//
کدخبر: ۳۸۲۰۵۸ //
مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمانشاه:

فعالیت ۵۳ هزارو ۷۷۱ بانوی شاغل در استان کرمانشاه/نیاز بانوان کرمانشاهی به بیمارستان تخصصی و مراکز غربالگری سرطان

مدیر‌کل امور بانوان استانداری استان کرمانشاه در نشست نقش زنان در توسعه استان از فعالیت ۵۳ هزارو ۷۷۱ بانوی شاغل در این استان خبر داد.



فعالیت ۵۳ هزارو ۷۷۱ بانوی شاغل در استان کرمانشاه/نیاز بانوان کرمانشاهی به بیمارستان تخصصی و مراکز غربالگری سرطان
به گزارش فرتاک نیوز،

با حضور استاندار کرمانشاه، نشست هم اندیشی نقش زنان در توسعه استان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن عصر امروز (۲۲ دی‌ماه) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

 

زهره رستمی مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمانشاه در این نشست با تبریک روز زن به بانوان حاضر در این نشست تعداد جامعه زنان استان را۵۶۴‌ هزارو۴۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد۵۳ هزارو ۷۷۱ نفر شاغل و ۴۱هزارو ۹۵۲ نفر بیکار هستند.

مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمانشاه همچنین تعداد زنان سرپرست خانوار در استان را ۷۵ هزارو ۷۷۸ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۹ هزارو ۷۴۹ نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی تعداد زنان جانباز استان را یکهزارو ۸۱۸ نفر و تعداد زنان شهیده را یکهزارو ۱۵ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین ۳۹۵ نفر بانوی عضو هیات علمی، و۶۰۰ زن کارآفرین در استان حضور دارند.

رستمی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی صندوق خرد زنان روستایی و عشایر نیز گفت: این صندوق در زمینه اشتغال و توانمند‌سازی بانوان نقش عمده‌ای بر عهده داشته است و حدود۶۰۰۰ بانوی روستایی و عشایر در این صندوق ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان را به واسطه تحصیلات دانشگاهی بالا عنوان کرد و بیان داشت: میتوان از این ظرفیت برای اشتغال استفاده کرد.

IMG_20230112_173711 به گفته رستمی نرخ بیکاری بانوان کرمانشاهی در سرشماری نیروی کار سال ۱۴۰۱ و در مقایسه با مردان که ۱۲/۶ دهم درصد است را ۲۹/۴ دهم درصد اعلام کرد و گفت: این تعداد نشان از بیکاری ۵۰ درصدی زنان تحصیلکرده استان دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد زنان با سواد استان نیز گفت: در سال ۱۳۹۵ بر اساس سرشماری انجام گرفته ۸۴ درصد بانوان استان باسواد بوده‌اند که بر اساس سرشماری جدید نرخ سواد آموزی بانوان استان برابر با نرخ سوادآموزی مردان یعنی ۹۶/۲ دهم درصد خواهد رسید.

مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمانشاه در ادامه از جمله مطالبات بانوان استان از استاندار کرمانشاه را استفاده از زنان شایسته و فرهیخته در ارکان مدیریتی، افزایش تعداد مراکز تفریحی و ورزشی در استان، ایجاد شرایط فروش محصولات تولیدی بانوان، صادرات محصولات خانگی واستفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی و ساخت بیمارستان تخصصی و مراکز غربالگری زنان عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان