//
کدخبر: ۳۷۷۰۹۹ //
‍رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی:

نیازمند فرهنگ سازی عمومی نسبت به اهمیت بخش خاک هستیم

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در پنل تخصصی روز جهانی خاک در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال اهمیت بحث خاک ما را بر آن داشت که علاوه بر نشست ها و جلسات متعدد در زمینه توجه به وضعیت خاک، به صورت ویژه یک پنل تخصصی و علمی خاک را نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت توجه بیش از پیش به موضوع حفظ خاک و بازتاب همگانی آن برگزار کنیم.



نیازمند فرهنگ سازی عمومی نسبت به اهمیت بخش خاک هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر بهشتی آل آقا در ادامه افزود: در این همایش و پنل تخصصی به مسائل و مشکلات در بخش خاک پرداخته خواهد شد و قصد داریم به سمت و سوی اقداماتی برویم که منجر به حفظ و پایداری خاک برای نسل های بعد شویم.

وی سپس با ارائه گزارشی از وضعیت خاک در کشور و استان کرمانشاه گفت: این ضرورت کاملا احساس می شود که با توجه به فرسایش خاک در اراضی کشاورزی و کاهش مواد آلی خاک، کشاورزان در روش های خاک ورزی و آبیاری مزارع تجدید نظر نموده و کارشناسان بخش کشاورزی، کشاورزان را جهت استفاده بهینه از منابع خاک و آب به علم روز تجهیز نمایند.

دکتر بهشتی آل آقا افزود: ترافیک ناشی از مکانیزاسیون ،تغذیه گیاهی ،آبیاری های سنتی،تغییر اقلیم و ساخت ساز های غیر مجاز ،عدم رعایت الگوی کشت و... بعنوان تهدید بخش خاک به حساب می آیند و مجموعه این عوامل باعث شده است ،امروز متولیان امر کشاورزی و دانشگاه ها بیش از پیش موضوع حفظ خاک را مد نظر قرار دهند.

دکتر بهشتی در ادامه به ضرورت آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی جهت استفاده بهینه از منابع خاک و آب پرداخت و گفت: کشاورزان و بهره برداران عرصه های کشاورزی می بایست بیشترین توجه را به این منابع خدادادی معطوف نموده و بهره برداری از این منابع باید به گونه ای باشد که ضمن حفظ خاک و آب  آیندگان نیز از این منابع خدادادی منتفع شوند.

گفتنی است؛ پنل تخصصی روز جهانی خاک با همکاری پردیس کشاورزی دانشگاه رازی و با حضور دکتر دواتگر معاون موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ،دکتر بهشتی آل آقا رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی و دکتر صیادی از اساتید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تشکیل شد و مدیران و کارشناسان و خادمین خاک در این پنل سوالات تخصصی خود را با کارشناسان امر در میان گذاشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان