//
کدخبر: ۳۴۵۷۵۸ //

ساعات پرترافیک جاده‌ها تا فردا چه زمان‌هایی است؟

مهدی مخبر گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده و مشاهدات موجود از محورهای مواصلاتی کشور، تردد در محور چالوس در مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی ممنوع بوده که به احتمال زیاد تا اوایل ساعات صبح فردا (١٣ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.

 ساعات پرترافیک جاده‌ها تا فردا چه زمان‌هایی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: مردم برای بازگشت از سفرهای نوروزی و عزیمت به شهرهای خود تلاش کنند بر اساس وضعیت ترافیکی ساعات و زمان‌بندی خود را تغییر دهند تا شاهد کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک بهتری باشیم.

مهدی مخبر اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده و مشاهدات موجود از محورهای مواصلاتی کشور، تردد در محور چالوس در مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی ممنوع بوده که به احتمال زیاد تا اوایل ساعات صبح فردا (١٣ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.  

وی افزود: تردد در محورهای شمالی از جمله محور چالوس و آزادراه تهران-شمال در مسیر شمال به جنوب روان گزارش شده و ممنوعیت تردد در این دو محور در مسیر جنوب به شمال برقرار است که البته این ممنوعیت و محدودیت تردد بسته به حجم ترافیک از سوی پلیس راه در بازه های زمانی مختلف ممکن است تغییر کند.

معاون مرکز مدیریت راههای کشور درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی از نظر ترافیکی و مداخلات جوی گفت: هم اکنون در محور هراز در مسیر شمال به جنوب ترافیک سنگینی در محدوده تونل شماره ١ و محدوده بایجان گزارش شده است و در محور فیروزکوه آزادراه قزوین-رشت تردد روانی وجود دارد. البته هیچ گونه مداخلات جوی در این محورها گزارش نشده است.

مخبر ادامه داد: در سایر محورهای مواصلاتی هیچ گونه محدودیت ترافیکی وجود ندارد اما در آزادراه قزوین-کرج در محدوده پایانه شهید کلانتری در مسیر بازگشت ترافیک سنگینی وجود دارد و تردد در دیگر محورهای مواصلاتی بدون محدودیت ترافیکی و مداخلات جوی برقرار است.

وی درباره پیش بینی‌ها و سناریوهای احتمالی برای ساعات پرترافیک در محورهای شمالی تا فردا اظهار کرد: در محور چالوس پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی ساعت صفر بامداد تا ساعت ۲۳ فردا تردد روانی در مسیر جنوب به شمال داشته باشیم اما در مسیر شمال به جنوب پیش‌بینی می‌شود از ساعت ٧ صبح فردا به مدت حدود یک ساعت ترافیک سنگینی در این محور به وجود بیاید. همچنین در بازه‌های زمانی ساعات ۹ صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ فردا ترافیک نیمه سنگین در مسیر شمال به جنوب محور چالوس پیش‌بینی می‌شود که البته مداخلات جوی خاصی در این سوال پیش بینی نشده است.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی کارشناسان این مرکز برای محور هراز این‌گونه است که در ساعت صفر امشب تا ساعت ۲۳ فردا ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال و در بازه زمانی ساعت ١ بامداد تا ۹ صبح و ساعت ۱۰ صبح فردا تا ۲۳ ترافیک نیمه سنگین در این محور در مسیر شمال به جنوب به وجود بیاید. همچنین برای محور فیروزکوه نیز پیش‌بینی می‌شود از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ صبح فردا ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال وجود داشته باشد اما در همه ساعات فردا تردد روانی برای مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

مخبر تاکید کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم که ترافیک را توزیع کنند و زمان بندی سفرهایشان را اینگونه تنظیم کنند. بر این اساس بهتر است از همین امروز سفرهای بازگشتشان را آغاز کنند و می‌توانند تا روز ١٤ فروردین ماه بازگشت خود از سفرهای نوروزی را برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: اگر اینگونه سفرهای بازگشت مردم برنامه‌ریزی شود شاهد کاهش تصادفات و تاخیرهای زیاد در محورهای مختلف خواهیم بود. همچنین بر اساس اطلاعیه‌ای که پلیس راه اعلام کرده اگر محوری با حجم ترافیک بالا مواجه شود ممکن است محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در آن محور اعمال شود و اجرای این سیاست بسته به حجم ترافیک ممکن است، تغییر کند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان