//
کدخبر: ۳۴۵۵۳۹ //
شهردار کرمانشاه:

خودروهای "هوشمند کنترل ترافیک" در معابر کرمانشاه به حرکت در می‌آید

شهردار کرمانشاه از حرکت خودرهای هوشمند کنترل ترافیک از امروز (10 فروردین) در سطح معابر اصلی شهر خبر داد.


خودروهای "هوشمند کنترل ترافیک" در معابر کرمانشاه به حرکت در می‌آید
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر نوروزی در حاشیه آیین رونمایی از این خودروها که امروز ( 10 فروردین) با حضور جمعی از مدیران استانی برگزار شد از معضل ترافیک به عنوان یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: متاسفانه عرض کم معابر بویژه در بافت مرکزی و بافت های فرسوده شهر موجب مشکلات عدیده ای در بحث ترافیک شده است.

وی افزود: در کنار این مسئله پارک غیرمجاز خودروها در همین خیابان های کم عرض موجب ایجاد گلوگاه های ترافیکی شده و حرکت را در این محدوده های شهر کند کرده است.

نوروزی گفت: متاسفانه برخی افراد بواسطه محل کارشان که در بافت مرکزی شهر قرار دارد بخشی از معابر را جلوی مغازه یا صنف خود اشغال و تصرف کرده اند که این کار خلاف قانون است.

شهردار تصریح کرد: معابر شهر متعلق به عموم مردم شهر است و مالکیت عمومی دارد و کسی حق تصرف آن را ندارد.

نوروزی از برنامه شهرداری برای بهبود این وضعیت و جلوگیری از تصرف شخصی معابر و روانسازی ترافیک شهری خبر داد و افزود: در همین راستا خودروهای کنترل هوشمند ترافیک که خودروهای پلاک خوان هستند با همکاری نیروی انتظامی و بویژه پلیس راهور تهیه شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: این خودروها در سطح معابر شهر حرکت کرده و تخلفات پارک حاشیه غیرمجاز و برخی تخلفات دیگر را ثبت کرده و اعمال قانون می کنند و پیامک آن نیز برای رانندگان ارسال می شود.

نوروزی از برنامه شهرداری برای استفاده درست از معابر برای شهروندان قانونمدار خبر داد و افزود: در همین راستا از مشاورین ترافیکی دعوت کرده ایم و در پی احداث توقف گاه ها (پارکینگ های عمومی) متناسب با وضعیت شهر بویژه در بافت های فرسوده شهر هستیم.

4000 جای پارک خودرو در 36 نقطه شهر عادلانه توزیع می شود

افشین لرزنگنه معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به حرکت این خودروها از امروز در معابر اصلی شهر کرمانشاه گفت: این خودروها کنترل هوشمند ترافیک در اصل خودروهای ثبت تخلف هستند که به منظور اجرای طرح توزیع عادلانه فضای پارک خریداری شده و از امروز در معابر اصلی شهر تردد می کنند.

وی از اجرای این طرح در 36 نقطه شهر خبر داد و افزود: در این 36 نقطه چهار هزار جای پارک خودرو در نظر گرفته شده که بصورت عادلانه و با استفاده از این خودروها توزیع می شود.

لرزنگنه در ادامه از خریداری 17 دستگاه دوربین ثبت سرعت با اعتبار 50 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این دوربین ها به زودی در سطح معابر بزرگراهی نصب می شوند.

وی افزود: علاوه بر اینها هم اکنون 20 دستگاه دوربین نظارتی و 10 دستگاه دوربین ثبت تخلف هم در معابر اصلی شهر فعال هستند که روزانه پنج تا هفت هزار رکورد ثبت می کنند و انتظار داریم که پلیس راهور اعمال قانون این رکوردهای ثبت شده را انجام دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۵۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان