//
کدخبر: ۳۳۱۵۴۷ //
رئیس دفتر امام جمعه کرمانشاه:

شهرداری کرمانشاه برای نمازگزاران جمعه تسهیلات رفت و آمد در نظر بگیرد

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از شهرداری خواست برای شرکت‌کنندگان در نماز دشمن‌شکن جمعه تسهیلات رفت و آمد در نظر بگیرد.

شهرداری کرمانشاه برای نمازگزاران جمعه تسهیلات رفت و آمد در نظر بگیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«علیرضا شهرستانی» پنجشنبه شب طی درخواستی از شهرداری کرمانشاه، خواستار  ارایه تسهیلات رفت و برگشت برای نمازگزاران جمعه به خصوص در شهرک های حاشیه نشین شد.

وی ضمن برشمردن اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه مهمترین جایگاه عبادی، سیاسی و فرهنگی استان است که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مهمترین قرارگاه فرهنگی محسوب می شود.

شهرستانی افزود: در این راستا تلاش های خوب و مؤثری توسط دولت مردمی در انجام واکیسناسیون عمومی، انجام گرفته که بحمدالله تأثیرات مثبت و مطلوبی داشته است، اما متأسفانه به دلیل وضعیت حمل و نقل، بخصوص شهرک های حاشیه کرمانشاه و به رغم اشتیاق مردم برای شرکت در نماز جمعه، عملاً این توفیق از برخی مردم سلب شده است.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شایسته است مسوولان شهرداری کرمانشاه ترتیبی اتخاذ نمایند به صورت هفتگی و رفت و برگشت، سرویس های اتوبوس شهری در شهرک‌های حاشیه و داخل شهر، نمازگزاران را به صورت رایگان به محل مسجد جامع سرویس دهند، تا برادران و خواهران نمازگزار بتوانند بدون مشکل در این فریضه بزرگ الهی شرکت کنند.

۷۰ دستگاه خودرو برای جابجایی نمازگزاران در نظر گرفته شده است

به دنبال این درخواست، «غلامرضا شهبازی» عنوان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا مدتی بود به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مجبور بودیم تعداد کمتری اتوبوس و تاکسی در اختیار نمازگزاران قرار دهیم اما با توجه به بهتر شدن وضعیت استان، خدمتگزاری به نمازگزاران را برای نماز جمعه این هفته (۲۸ آبان) آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: برای نماز جمعه فردا (۲۸ آبان) تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه تاکسی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز، برای هفته های آتی به تعداد خودروها اضافه خواهد شد.  

شهبازی افزود: اتوبوس های درنظر گرفته شده نمازگزاران را به صورت مجانی تا شهرک‌های  حاشیه شهر کرمانشاه جابجا خواهند کرد.

شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان در خود جای داده است که حدود ۳۰۰ هزار نفر آن در شهرک های حاشیه ای زندگی می کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان