//
کدخبر: ۱۵۸۹۵۰ //

برگزاری یادواره فتح میمک فردا پنجشنبه

زمان برگزاری یادواره سالروز فتح میمک از روز جمعه به پنجشنبه هفته جاری تغییر یافت.

برگزاری یادواره فتح میمک  فردا پنجشنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

سروان بهزاد نعمتی نماینده ارتش جمهوری اسلامی در استان ایلام اظهار داشت: این یادواره که سنوات گذشته نزدیکترین جمعه به 19 دی ماه (سالروز بازپسگیری) در منطقه عمومی میمک برگزار میشد، اما امسال تاریخ برگزاری این مراسم یک روز زودتر برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و احتمال وقوع بارندگی در روز جمعه و نیز عدم امکان حضور نماینده ولی‌فقیه در استان به علت برگزاری نماز جمعه تصمیم بر این شد که روز برگزاری مراسم تغییر کند.

نعمتی ادامه داد: در برنامه‌های امسال سخنران اصلی امیر دربندی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است و استاندار و امام جمعه ایلام نیز دیگر سخنرانان این یادواره هستند.

وی افزود: در این آیین تلاش شده علاوه بر چاپ تصاویر شهدای عملیات میمک، تصاویر تمام شهدای ایلام خزل به تعداد 400 تن نیز چاپ و در محل یادمان میمک در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.

نماینده ارتش جمهوری اسلامی در استان ایلام گفت:  نمایش ادوات جنگی، گلباران هوایی منطقه توسط بالگرد، گروه‌های رزم‌نوازی در برنامه‌های امسال از جمله برنامه‌های امسال این مراسم است.

نعمتی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار یک مانیتور بزرگ سیار در جایگاه نصب می‌شود که از طریق این مانیتور علاوه بر اینکه کلیپ‌های مرتبط با یادواره و عملیات میمک پخش می‌شود، مدعوینی که در ردیف‌های وسط به سمت آخر نشسته‌اند تصویر چهره سخنرانان و جایگاه را مشاهده می‌کنند.

گفتنی است  امسال چهارمین سال است که یادواره میمک توسط ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و سال های گذشته سپاه استان ایلام متولی اجرای مراسم بود.

بازپس‌گیری میمک در قالب عملیات ضربت ذوالفقار دی ماه 59 با همکاری مردم ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت و همه ساله با توجه به اهمیت موضوع در نزدیک‌ترین جمعه به 19 دی ماه یک مراسم باشکوه با حضور اقشار مختلف مردم از ایلات و طوایف مختلف در محل یادمان میمک برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان