//
کدخبر: ۳۳۰۱۵۱ //

واکسن و رنگ‌بندی شرط بازگشایی مدارس نیست

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که بیش از یکهزار و ۴۴۴ مدرسه در استان براساس پروتکل ۰۶، مجوز بازگشایی گرفته‌اند.

واکسن و رنگ‌بندی شرط بازگشایی مدارس نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد اسماعیلی یکشنبه ١٦ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی مدارس با مصوبه ستاد ملی کرونا و دستور رئیس جمهور محترم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بازگشایی‌ها پروتکل ۰۶ دارد که مستلزم بحث فاصله گذاری اجتماعی، تهویه و ...است.

او با بیان اینکه اولیای مدارس موظف به بررسی و نیاز سنجی این موضوع هستند که امکان اجرای بروتکل مشخص شده برایشان فراهم است یا خیر؟ افزود: در صورت وجود امکان بازگشایی، اولیای مدارس به منطقه‌ی آموزشی مربوطه اعلام خواهد کرد و در صورت تائید کارشناسان منطقه، بازگشایی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با بیان اینکه بازگشایی مدارس متوسطه دوم در این استان نیز مانند دیگر نقاط کشور از نیمه آبان آغاز شده است، افزود: هرچند کیفیت آموزش افت پیدا کرده اما بازگشایی مدارس صرفا آموزشی نیست و دانش آموزان به شدت نیازمند به حضور در مدرسه هستند.

اسماعیلی ادامه داد: بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی هم از اول آذرماه در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان این که بازگشایی مدارس ارتباطی با رنگ‌بندی مناطق ندارد، گفت: هیچ جای دنیا بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون نیست، هرچند که خوشبختانه بیش از ٨٠ درصد از دانش آموزان بالای ١٢ سال استان فارس تاکنون واکسینه شده‌اند.

اسماعیلی با تاکید مجدد بر این نکته که رنگ‌بندی و واکسیناسیون، موارد الزامی برای بازگشایی مدارس نیست، بلکه پروتکل ۰۶ الزامی بوده و بسیار هم سختگیرانه است، اعلام کرد که تا دو روز گذشته ٦٦٤ مدرسه متوسطه و بیش از ٧٨٠ مدرسه ابتدایی در فارس مجوز بازگشایی گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: هم‌اینک بیش از ٨ هزار مدرسه در استان فارس فعالیت می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه دستورالعمل ۰۶ بسیار سختگیرانه و مبتنی بر سلامت دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: بیش از ٥٠ درصد مدارس استان ابتدایی و همچنین ٢٥ درصد از مدارس غیرانتفاعی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان